Senaste nytt

Stockholm-Dubai i economy, slutet på mars

Vaniljvodka

Medlem
Letar efter framförallt relativt billiga economy-biljetter från Stockholm till Dubai (alt. Oman eller Abu Dhabi) i slutet på mars. Reser med min far så priset är prio ett här. För mig är poängintjäning lika viktigt, men gissar att det blir sekundärt på den här resan.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm-Arlanda
  2. Var är din destination? Dubai (möjligtvis Muscat eller Abu Dhabi)
  3. När vill/behöver du resa ut? 25-27 mars
  4. När vill/behöver du komma hem? 31 mars eller 1 april. Vara hemma senast på kvällen den 1 april.
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-5 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Economy eller möjligtvis Premium Economy om det skulle finnas nån bra deal.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance, men gissar att det kan bli nåt annat här.
  9. Vad är din budget? (per person) Max 5000:- p/p i economy eller 6-7000:- i Premium Economy ifall det skulle innebära högre poängintjäning till Eurobonus. Jag har hittat Emirates direkt t/r för ca 4700:- och även om direktflyg säkert är viktigt för min pappa så hittar jag hellre nåt likvärdigt i pris som ger någorlunda med poäng. Lufthansa ska ha över 5000:- via Frankfurt, men jag har dålig koll på poängintjäningen där.
    Qatar kostar också över 5000:- och det känns dels inte så prisvärt med tanke på att de ofta har kampanjer på runt 3000:- dit och att jag redan flugit med dom till Dubai i eco och utan status så är Doha kanske världens sämsta transferflygplats. Så det gör jag helst inte om.
  10. Vad är det viktigaste för dig? 1. Biljettpris. 2. Antalet poäng man kommer att tjäna 3. Kort restid / transfer.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Tacksam för hjälp / förslag.

Turkish finns för strax över 3000 per person för dessa datum. Antagligen i en bokningsklass som ger 25% intjäning, men bättre än noll poäng i alla fall, och ni får ju dessutom besöka loungen i Istanbul.

Turkish finns för strax över 3000 per person för dessa datum. Antagligen i en bokningsklass som ger 25% intjäning, men bättre än noll poäng i alla fall, och ni får ju dessutom besöka loungen i Istanbul.

ITA Matrix visade priser på ca 5200:- så jag gick inte ens in och kollade. Plus att de ju vanligtvis har narrowbody från IST om jag inte minns fel, men nu är kvällsavgången med B777-300ER så det är ju bra. Känns klart bäst hittills. Tack!

PS. Älskar loungen på IST. DS.

Toppen