Vaniljvodka
Medlem
Letar efter framförallt relativt billiga economy-biljetter från Stockholm till Dubai (alt. Oman eller Abu Dhabi) i slutet på mars. Reser med min far så priset är prio ett här. För mig är poängintjäning lika viktigt, men gissar att det blir sekundärt på den här resan.
- Varifrån vill du börja din resa? Stockholm-Arlanda
- Var är din destination? Dubai (möjligtvis Muscat eller Abu Dhabi)
- När vill/behöver du resa ut? 25-27 mars
- När vill/behöver du komma hem? 31 mars eller 1 april. Vara hemma senast på kvällen den 1 april.
- Hur länge vill du vara borta? 4-5 dagar
- Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
- I vilken kabinklass? Economy eller möjligtvis Premium Economy om det skulle finnas nån bra deal.
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance, men gissar att det kan bli nåt annat här.
- Vad är din budget? (per person) Max 5000:- p/p i economy eller 6-7000:- i Premium Economy ifall det skulle innebära högre poängintjäning till Eurobonus. Jag har hittat Emirates direkt t/r för ca 4700:- och även om direktflyg säkert är viktigt för min pappa så hittar jag hellre nåt likvärdigt i pris som ger någorlunda med poäng. Lufthansa ska ha över 5000:- via Frankfurt, men jag har dålig koll på poängintjäningen där.
Qatar kostar också över 5000:- och det känns dels inte så prisvärt med tanke på att de ofta har kampanjer på runt 3000:- dit och att jag redan flugit med dom till Dubai i eco och utan status så är Doha kanske världens sämsta transferflygplats. Så det gör jag helst inte om. - Vad är det viktigaste för dig? 1. Biljettpris. 2. Antalet poäng man kommer att tjäna 3. Kort restid / transfer.
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Tacksam för hjälp / förslag.