Senaste nytt

Stockholm - Bali, business class. Betala med Amex poäng?

ocr123

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bali
  3. När vill/behöver du resa ut? 9 september +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 23 september +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Qatar eller Emirates.
  9. Vad är din budget? (per person) Har inte direkt någon budget, men föredrar prisvärd såklart.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så få stops som möjligt.

Jag har ca 1300000 amex poäng som jag gärna spenderar, ifall det går. Vi har inte rest business class förut men har flygit med Qatar ett par gånger och jag gillar deras service. Ett alternativ är att endast boka business till Bali och ta economy hem. Tips mottages gärna! Tack!

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bali
  3. När vill/behöver du resa ut? 9 september +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 23 september +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Qatar eller Emirates.
  9. Vad är din budget? (per person) Har inte direkt någon budget, men föredrar prisvärd såklart.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så få stops som möjligt.

Jag har ca 1300000 amex poäng som jag gärna spenderar, ifall det går. Vi har inte rest business class förut men har flygit med Qatar ett par gånger och jag gillar deras service. Ett alternativ är att endast boka business till Bali och ta economy hem. Tips mottages gärna! Tack!

Om du har svenska AMEX Membership Rewards poäng så kan du växla över dessa till följande flygbolagsprogram:
Membership Rewards® Resepartner

Qatar är med, men inte Emirates. Sen vet jag ingenting om Qatars program, men magkänslan säger att du inte kommer ha i närheten av det som krävs av poäng.

Ett tips om du skall köpa är att Arlanda/Göteborg till Singapore är ganska ofta reapriser till 13-15.000kr per person. Sen köper du till Singapore - Denpasar separat. Bland annat så flyger KLM mellan städerna ganska billigt. Bästa pris kommer ligga runt 17.000 - 18.000kr per person. Qatar hade precis bra priser från Göteborg till Singapore.

Toppen