Senaste nytt

Statusmatch till Royal Jordanian

Jag tänkte att försöka med RJ status (OW Sapphire) när jag reser i USA med AA och det finns ingen PP lounge. Måste vara lätt att lägga i RJ numret på awardbokningar och få AA lounge access?

Hur är det med revenue biljetter? Kan man ha AA numret i reservationen och bara visa Sapphire kortet i loungen eller blir man tvingade att tjäna RJ poäng (eller byta från RJ till AA efter loungebesök)? Nån med erfarenhet?

Jag tänkte att försöka med RJ status (OW Sapphire) när jag reser i USA med AA och det finns ingen PP lounge. Måste vara lätt att lägga i RJ numret på awardbokningar och få AA lounge access?

Hur är det med revenue biljetter? Kan man ha AA numret i reservationen och bara visa Sapphire kortet i loungen eller blir man tvingade att tjäna RJ poäng (eller byta från RJ till AA efter loungebesök)? Nån med erfarenhet?
I have long been showing my BA Silver/Gold cards to the AA lounge attendants in the US on my domestic US trips while my AA boarding passes for the flights have my AA elite status showing on them. It hasn’t been a problem for me. I first started doing this a lot over 15 years ago when AA started to give lounge drink vouchers to BA elites in economy class but not to AA elites in economy class. Since then, I have continued to do this by showing my BA elites status cards (physical but now digital) to the AA lounge attendants even while my AA flight record is loaded with my AA elite status account. It should work the same way with showing RJ elite status to AA lounge attendants as is does with showing BA elite status.

Jag har precis fått min Gold Sparrow (OneWorld Sapphire). Tänkte med det var att kunna välja plats på en awardbokning med BA Business (via Executive Club) och extra bagage med en awardbokning med Finnair economy.

Problemet är: hur ändrar man Frequent flyer nummer på BAs bokning? Jag läste att det skulle funka via Finnairs sidan, med det funkar inte…
Någon som har lyckats med det?

Kan man verkligen ange ett annat bolags FF-nummer på en award-bokning?

När jag senast hade problem med att Finnair inte fattade min status hos American uppdaterade jag bonusprogrammet (tog bort det och la in det igen) via just Royal Jordanian. (rj.com)

Jag tror att det är möjligt, för jag tror inte att det är omöjligt att man har poäng på en FF program men inte status och då vill man ha sina formån även om det är en awardbokning.

Så du lyckades att ändra på RJ? För den inte ens hittar bokningen… nu vet jag inte om mina långa efternamn är problemet, men jag ska försöka en gång till då. Tack!

Japp, men det var tre eller fyra år sedan och då var bokningen gjord på Finnair. Det kan vara annorlunda med bokningar hos British Airways alternativt ha ändrats sedan dess. Mycket har hänt med bokningssystemen de senaste åren. Inte allt till det bättre...

På ett annat forum hänvisas det till Royal Air Maroc för att byta program på en award-bokning med BA. Sök på Change Frequent Flyer number in BA award booking,

Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen