Senaste nytt

Star Alliance (poängresa i First/Business) Göteborg - Costa Rica

D

Deleted member 21077

Guest
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Costa Rica (Helst Liberia men annars San Jose)
  • När vill/behöver du resa ut? 26 dec - 5 jan 2019
  • När vill/behöver du komma hem? 20 jan - 27 jan 2019
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business / First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 2 for 1 voucher + 200k poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Kul plan & komfort
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ett stopp (2-4 dagar) på västkusten i USA alternativt Colombia på tillbakavägen

Last edited by a moderator:
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Costa Rica (Helst Liberia men annars San Jose)
  • När vill/behöver du resa ut? 26 dec - 5 jan 2019
  • När vill/behöver du komma hem? 20 jan - 27 jan 2019
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business / First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 2 for 1 voucher + 200k poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Kul plan & komfort
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ett längre stop på västkusten i USA alternativt Colombia på tillbakavägen
Hur långt är ett längre stopp? Upp till 24h eller menar du ett par dagar?

Tack! Gick lite väl fort där så blev både svengelska och otydligt. Editerade och förtydligade men tänker mig 2-4 dagar.
Om vi utgår från att du menar SAS Eurobonuspoäng och en awardresa för dessa poäng, så kan du inte ha stop overs överhuvudtage (24h < ) utan endast layovers, dvs connections som är kortare än 24h. Annars får du börja köpa delar av resan för pengar, få går det att fixa till fler stopp. Det är bara på destinationen du kan stanna längre än 24 timmar vid SAS Eurobonus awardresa.

Går som sagt inte att få in extra stopp på vägen. Du skulle kunna köra open jaw med utresa till Costa Rica och hem från SFO/LAX eller Colombia och köpa en separat biljett där emellan.

Går som sagt inte att få in extra stopp på vägen. Du skulle kunna köra open jaw med utresa till Costa Rica och hem från SFO/LAX eller Colombia och köpa en separat biljett där emellan.

Glömde helt att det är 24h som gäller. Open jaw låter som ett bra alternativ, gissar att Turkish till Bogota är bästa alternativet om jag vill åka den vägen? Eller kanske Lufthansa i first via Mexico City?

Glömde helt att det är 24h som gäller. Open jaw låter som ett bra alternativ, gissar att Turkish till Bogota är bästa alternativet om jag vill åka den vägen? Eller kanske Lufthansa i first via Mexico City?
Både Lufthansa och Avianca flyger väl till Bogota via fler ställen i Europa? Jag hade nog satsat på någon av dessa. Kommer jag ihåg rätt har Lufthansa First till Bogota och brukar vara bra tillgänglighet

Open jaw låter som ett bra alternativ, gissar att Turkish till Bogota är bästa alternativet om jag vill åka den vägen? Eller kanske Lufthansa i first via Mexico City?
Ja, Lufthansa förstaklass är bättre än Turkish businessclass. Bogota ligger i sydamerikazonen, som är dyrare än nord- och centralamerikazonen, som Costa Rica ligger i. Ibland gör de misstag när man bokar bonusresa och endast debiterar till nord- och centralamerikazonen, men det är inget man kan ta för givet.

Toppen