De är nog inte intresserade pga av att alla deras flyg är non-schengen. Mer praktiskt med Eventyr då.Så typ alla har nu access till SAS loungen på CPH? Varför inte ta med BA och QR av bara farten?
Sarcasm?De är nog inte intresserade pga av att alla deras flyg är non-schengen. Mer praktiskt med Eventyr då.
Precis. Nu kan ju saker ha ändrats på sistone, men den 1:e september 2024 kunde bl a resenärer med Aegean, Brussels, Air France, KLM och Icelandair välja Aviator Apartment-loungen istället:Kanske antalet bolag som ger access till SAS lounge i Köpenhamn inte påverkar antalet besökare jättemycket i nuläget?
Många skyteam bolag har avgångar från A pir och sas lounge är en rejäl omväg. Dessutom, Flera bolag, inkl skyteam.com anger att en av kontraktsloungerna är "skyteam lounge" utöver SAS alltså. Inte säkert att alla skyteamare lägger om vanorna att gå sick-sack över flygplatsen bara för att de har access rättigheter
Efter att SAS lämnat Star Alliance ändrade Air India SAS-loungen i Köpenhamn till att bli en kontraktslounge tillsammans med de två andra Schengens sidolounger. Den visar fortfarande SAS lounge som en kontraktslounge för den:Så typ alla har nu access till SAS loungen på CPH? Varför inte ta med BA och QR av bara farten?
Det är fler lounger i LH-gruppen som SAS har som kontraktslounger än SAS-lounger som LH gruppen har kontrakterat:Det är intressant att se hur brett LH gruppen gått för att bibehålla SAS lounge access. Jag får inte intrycket att SAS har gätt lika långt i motsatt riktning (tillgång till LB Business/Senator lounge).