Senaste nytt

Star Alliance i business till Mauritius?

Starguy

Medlem
Hej,

Jag håller på att plockar ihop en bonusresa till mina föräldrar då de aldrig har använt sina poäng. De har hellre aldrig åkt businessklass eller högre. De önska att åka till Mauritius i vinter. Så jag försöker pussla ihop en resa till dem i business.

Jag undrar om någon vet vilka Star Alliance bolag som flyger dit som har businessklass? Som inte blir allt för lång omväg. Det enda jag hittar är Turkish airlines och Austrian airlines (dock endast ekonomi i Austrian).

Tack på förhand.

Hej,

Jag håller på att plockar ihop en bonusresa till mina föräldrar då de aldrig har använt sina poäng. De har hellre aldrig åkt businessklass eller högre. De önska att åka till Mauritius i vinter. Så jag försöker pussla ihop en resa till dem i business.

Jag undrar om någon vet vilka Star Alliance bolag som flyger dit som har businessklass? Som inte blir allt för lång omväg. Det enda jag hittar är Turkish airlines och Austrian airlines (dock endast ekonomi i Austrian).

Tack på förhand.
Snabb koll på avgångar från Port Louis (MRU) i Flightradar24 visar att även South African flyger därifrån.

Värt att ha i beaktning är att FlightConnections inte alltid stämmer. Den saknar ofta en del flighter. Men med det sagt så använder jag den hela tiden. Utmärkt verktyg - som tillsammans med google flights ger en riktigt grym överblick över hur man kan flyga runt i världen.

Om det är första gången i business så kommer de älska Turkish. "Riktig" business redan från ARN, trevlig lounge på IST, bekväma parsäten på deras widebody och god mat.

screenshot-www.sas.se-2019.07.31-10_59_52.png

Om de vill besöka t.ex. Kapstaden några dagar så boka till MRU och hem från CPT. Köp enkelbiljett mellan. 30000 poäng i business med South African som flyger widebody från MRU.

Om det är första gången i business så kommer de älska Turkish. "Riktig" business redan från ARN, trevlig lounge på IST, bekväma parsäten på deras widebody och god mat.

Visa bifogad bild 95116

Om de vill besöka t.ex. Kapstaden några dagar så boka till MRU och hem från CPT. Köp enkelbiljett mellan. 30000 poäng i business med South African som flyger widebody från MRU.

Bra tips! Hittade inte de där biljetterna som du vissa.. Gör jag något galet när jag söker på sas.se och via deras Star Alliance awarde bokningstjänst?

EDIT: Såg att jag sökte på fel datum...

När jag åkte dit för ett antal år sedan var det med South African Airways (SAA). Nerresa ARN-CDG-JNB-MUR och hem MUR-JNB-LHR-ARN. Europa flygningarna med SAS. SAA har en bra business med bra service och god mat samt utsökta viner.

Nu är varken LHR eller CDG några trevliga flygplatser att göra byte på så försök istället hitta via FRA eller MUC.

Bästa är om man hittar direkt från Europa till Mauritius. Det har jag åkt med BA men BA har tyvärr flyttat denna linje till LGW flygplatsen och att byta mellan LHR och LGW är definitivt inget jag rekommenderar.

Toppen