Senaste nytt

Star Alliance - Bonusresa med ölfokus

PopLars

Medlem
Hej alla,

First time poster, long time reader så hoppas att jag placerat tråden på rätt forumdel!

Försökt att ta till mig alla tips och trix som utdelats på forumet, men går bet dels på United Award Search och dels på inspirationen.

Är på jakt efter en 30-årspresent där min vision är bar jumping 2.0 på internationell basis. Fokus på business-kabiner och alkoholhaltig dryck (needless to say, vi är två grabbar som behöver luftas från familjerna).
Min förfrågan är medvetet förhållandevis vag då jag läst flera spännande reserapporter från flera medlemmar och vill tappa in på er förmåga att problemlösa!

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda
  • Var är din destination? Ursprunglig tanke Seattle med omnejd, men då jag inte lyckats att hitta platser i C intra-USA är även centralamerika tänkbar destination
  • När vill/behöver du resa ut? Q1 2021
  • När vill/behöver du komma hem? Q1 2021
  • Hur länge vill du vara borta? 5-7 dagar inkl resa
  • Hur många personer som skall resa? 2 st
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 65k per person (2-4-1 voucher)
  • Vad är det viktigaste för dig? Längre etapper i luften (läs ARN-EWR/ORD-SEA/LAX/MEX snarare än ARN-LAX-SFO-MEX) och dryckutbudet ombord (referenspunkt, åker företrädesvis SAS C-produkt och är happy as Larry med deras utbud)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna 15-18h per mellanlandning. Destinationen 24-36h
Tack på förhand för era förslag!

Kollade bara snabbt, istanbul, eller zurich, eller london till los angeles fanns mycket i mitten av feb o framåt. Planera in längre layover i zurich tex på väg ut.
Turkish eller swiss ett håll sedan united med polaria lounge hemåt

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har också letat rutter västerut i januari men det är ont om utresor I business med United/lufthansa/SAS.. när i tiden brukar dessa vara tillgängliga? Turkish, swiss, LOT, tap finns massvis men det är jag inte så sugen på:)

Har ni ölfokus tycker jag ni ska försöka flyga Brussels Airlines, de sopar mattan med alla andra bolag om man är ute efter öl.

När jag flög med dem senast hade de några standardöl, 8 Belgiska ”specialöl” samt månadens öl.

Jag har också letat rutter västerut i januari men det är ont om utresor I business med United/lufthansa/SAS.. när i tiden brukar dessa vara tillgängliga? Turkish, swiss, LOT, tap finns massvis men det är jag inte så sugen på:)
Lite oklart just nu skulle jag säga. Men tex finns massor i oktober typ varje dag med 9 säte per flight i biz med lufthansa till LA från både munchen och frankfurt men inget november så onekligen verkar det antingen släppas närmare inpå eller så är det tillfällighet och ingen vill boka i oktober men massor är bokat i nov...annars släpper sas initialt 330 dgar innan avresa och lufthansa lounghaul biz 180 dagar innan

Har ni ölfokus tycker jag ni ska försöka flyga Brussels Airlines, de sopar mattan med alla andra bolag om man är ute efter öl.

När jag flög med dem senast hade de några standardöl, 8 Belgiska ”specialöl” samt månadens öl.
Tyvärr flyger väl bara Brussels till östkusten?

Kul upplägg på resa.
Rent generellt är det väldigt svårt att hitta business intra USA i förväg, det släpps väldigt sällan till star alliance bolagen. Närmare avgång dyker det upp ibland. Nu kanske Covid-19 kastar om i detta, har inte sökt i år.

Om jag var er skulle jag fokusera på flyg till San Francisco, Los Angeles eller San Diego. Då har ni öl i världsklass runt knuten och kan köra brewery hopping med Uber (eller motsvarande) mellan bryggerierna.

Vill ni då besöka fler städer, flyg till ett ställe och hem från annat och boka separat resa emellan eller kör bil.

Sen måste man nog lägga in en brasklapp om att det just i dagsläget är väldigt osäkert med om vi ens kommer in i USA i Q1 nästa år. Jag har personligen avskrivit hela 2020 för USA-resor.

Tack för alla svar so far!

Som Palmen skriver finns det en stor osäkerhetsfaktor om man kommer in eller ej, men hypotesen som jag arbetar efter är att det är lugnt efter nyår (famous last words...).

Några kontrollfrågor då jag hittills endast varit i kontakt med Tallinn för att ändra ren SAS-bonusresa - om jag hittat biljetter via United Award Search i C på rena bensökningar, dvs BRU-EWR för sig istället för ARN-BRU-EWR så borde Tallinn hitta dessa?

Har ett par uppslag som ni gärna får kommentera på:

1. ARN-BRU-EWR-MEX <-> MEX-YYZ-LHR-ARN
Stoppen på utresan är mellan 15-17 timmar, dock kan man dygna mellan EWR & MEX då det är fakirflight kl 06:50. I dagsläget hittar jag inga resor mellan BRU-EWR med Brussels, endast med United. Uppsidan där är att det är i nya Polariskabinen, och om Polaris-loungerna på SFO och ORD är något att gå efter borde det vara en bra produkt.
Drygt 1 1/2 dygn i Mexico City (någon som varit där och kan ge tips?) och sen går hemresan något snabbare med Air Canada och SAS.
Stora nackdelen är att till och från MEX är det narrow body i dryga 5h, inte det mest inspirerande.

2. ARN-FRA-SFO-YVR <-> YVR-LHR-ARN
Har varit en del i FRA och SFO så känns som en mer bekväm resa. Även här nya Polaris-kabinen mellan FRA och SFO och sen narrow body till YVR. Man skulle även kunna ta ytterligare ett dygns stopp i YVR för att ta sig till Seattle och utforska. Tagit bilvägen över vid Detroit och kring Montreal och det har varit smidigt, så borde inte vara stökigare på västkusten?

Last edited:
Polaris loungen kommer du nog inte in i på väg till Mexico, är väl ett av de länder som är undantagna precis som Kanada.
Tar du dig ut till Vancouver Island kan du ta sjöflyget eller båt till centrala Seattle, väl värt enligt mig om ni nu vill dit. Finns massa trevliga ställen i Victoria att besöka, gjorde själv denna resa fast omvänt för några år sedan.

https://www.businessclass.se/forum/...ictoria-från-seattle-och-en-dag-med-öl.33953/

Toppen