Eller att fråga vid checkin (om du lyckas ta dig fram till en bemannad disk). Därifrån har jag fått E+ platser ett flertal gånger.Jag har vid gate frågat lite vackert om det fanns någon plats längre fram för mig som *A Guld, då fick jag E+ plats.
Så om du inte får välja E+ från början så kostar det inget att fråga snällt vid gaten...
Vad gäller här?
Har man som *G några fördelar på United förutom en gratis incheckad väska? Jan man exempelvis välja eco plus sektionen gratis?
@SFC?
De har en priolista efter status för uppgradering, och är ganska säker på att den endast går på status hos UA. Borde vara samma för eco plus-sätena. En sak som är bra med UA är att de nästan alltid fyller upp First med uppgraderingar om det finns lediga säten på inrikesflighterna. (First är ungefär deras inrikes-business, men man ska inte ha för höga förväntningar)
Däremot får man loungetillgång etc som *A-gold, men inte som UA-*A-gold
En sak som jag testat några gånger med framgång är att inte välja säte vid bokningen på UA eftersom de enda alternativen då är vanlig ekonomi. Genom att vänta tills man skall flyga finns möjligheten att få ett Economy Plus säte. Chansen ökar dessutom eftersom det är många med UA*G som blir uppgraderade till F/C och således ofta (men inte alltid) lämnar just Economy Plus-säten lediga...
Har man otur slår denna strategi knut på sig själv och man får mittensäte längst bak i planet![]()