Senaste nytt

Standby upgrade Thai

bankb

Medlem
Ska flyga till Seoul via Bangkok nästa vecka.

Tänkte försöka köra en standby upgrade till business på sträckan BKK-ICN. Nån som har koll på om det funkar även om jag checkar in hela vägen redan i CPH?

Om det strular, går det bra att bara checka in första sträckan på CPH?

Tackar! Ska försöka få tag på en upgrade till Prem Econ på utresan. Kostnaden upp till businessclass från CPH är oseriöst hög.

Men har lyckats uppgradera via resebyrå innan avresa på en tidigare resa, då kostade det 4500 SEK för Econ till Business.

Har du koll på om jag kan köpa en upgrade i BKK även om jag checkar in på flighten redan i Köpenhamn?

• Gilla
Reactions: Gus
Såklart, stämmer. Har fått poäng får den nya klassen vilket jag inte fått om det var en standby.

Lätt att gå lite vilse i den här skogen med olika begrepp.

Fortfarande galet att Thai ska ha 10000 för en standby i business. Standby borde ju vara billigare än att köpa motsvarande biljett innan :) Men men, logiskt resonemang har väl aldrig varit Thais starka sida :)

Fortfarande galet att Thai ska ha 10000 för en standby i business. Standby borde ju vara billigare än att köpa motsvarande biljett innan :) Men men, logiskt resonemang har väl aldrig varit Thais starka sida :)
Det är tvärtom.
Om man visste att man skulle kunna köpa en standby upgrade billigare än att köpa en Business class biljett från början, skulle många människor inte köpa Business class biljett.

Nja, tänker att standby biljett är restplatser som de kan fylla ut med.

De som vill/får/kan flyga i business lär ju inte chansa och hoppas på att få en biljett.

Har svårt att se att de som köper business i förväg är samma personer som skulle vänta på standby och hoppas på tur. Kanske jag som tänker galet.

För min del handlar det, som säkert för många andra, om resepolicies som gör att jag måste hitta kreativa sätt att få flyga business eller dyl i tjänsten.

Privat bokar vi alltid den klassen vi vill flyga i förväg. Hade jag gjort även om det varit lite billigare att chansa på standby.

• Gilla
Finns det någon chans i världen att man som diamant skulle kunna få en CU på en Thai flight eller annan *A för den delen? Utöver SAS såklart :)

Nja, tänker att standby biljett är restplatser som de kan fylla ut med.

De som vill/får/kan flyga i business lär ju inte chansa och hoppas på att få en biljett.

Har svårt att se att de som köper business i förväg är samma personer som skulle vänta på standby och hoppas på tur. Kanske jag som tänker galet.

För min del handlar det, som säkert för många andra, om resepolicies som gör att jag måste hitta kreativa sätt att få flyga business eller dyl i tjänsten.

Privat bokar vi alltid den klassen vi vill flyga i förväg. Hade jag gjort även om det varit lite billigare att chansa på standby.
Hela legacy carriers (ej charter eller lågprisbolag) prissättning bygger på att priset blir dyrare när avgång närmar sig.
Med din logik skulle de som köper biljett med avgång inom en timme kunna köpa billig biljett, men så är det inte.

Finns det någon chans i världen att man som diamant skulle kunna få en CU på en Thai flight eller annan *A för den delen? Utöver SAS såklart :)
Courtesy upgrade som SAS EuroBonus Diamond/Pandion gäller endast på SAS egna flygningar och inte på andra flygbolags flygningar.

Eftersom CU är en specifik sas förmån för sina diamonds på egna flygningar är chansen för det noll.

Däremot kan du få en opup, på vilken flight som helst. Och så länge det är *A så hjälper det säkert att ha guld, även om bolagets egna elites säkert står före i kön. Så chansen är inte jättestor, men det händer.

• Gilla
Toppen