Det är kanske fare difference (plus ombokningsavgift), inte stand by upgrade.Men har lyckats uppgradera via resebyrå innan avresa på en tidigare resa, då kostade det 4500 SEK för Econ till Business.
Jag har ingen erfarenhet.Har du koll på om jag kan köpa en upgrade i BKK även om jag checkar in på flighten redan i Köpenhamn?
Det är tvärtom.Fortfarande galet att Thai ska ha 10000 för en standby i business. Standby borde ju vara billigare än att köpa motsvarande biljett innanMen men, logiskt resonemang har väl aldrig varit Thais starka sida
![]()
Hela legacy carriers (ej charter eller lågprisbolag) prissättning bygger på att priset blir dyrare när avgång närmar sig.Nja, tänker att standby biljett är restplatser som de kan fylla ut med.
De som vill/får/kan flyga i business lär ju inte chansa och hoppas på att få en biljett.
Har svårt att se att de som köper business i förväg är samma personer som skulle vänta på standby och hoppas på tur. Kanske jag som tänker galet.
För min del handlar det, som säkert för många andra, om resepolicies som gör att jag måste hitta kreativa sätt att få flyga business eller dyl i tjänsten.
Privat bokar vi alltid den klassen vi vill flyga i förväg. Hade jag gjort även om det varit lite billigare att chansa på standby.
Courtesy upgrade som SAS EuroBonus Diamond/Pandion gäller endast på SAS egna flygningar och inte på andra flygbolags flygningar.Finns det någon chans i världen att man som diamant skulle kunna få en CU på en Thai flight eller annan *A för den delen? Utöver SAS såklart![]()
Eftersom CU är en specifik sas förmån för sina diamonds på egna flygningar är chansen för det noll.Finns det någon chans i världen att man som diamant skulle kunna få en CU på en Thai flight eller annan *A för den delen? Utöver SAS såklart![]()