Platinum
Medlem
Jag har länge funderat på om Hotels.com's grå-markerade ordinariepriser verkligen stämmer då jag ofta tycker att de verkar helt tagna ur luften?
Jag ska besöka New York nu i vår mellan den 8:e och 12:e mars och bokade i helgen upp mig på Grand Hyatt. Av en slump så kikade jag idag in American Express hotellbokning och hittade en hel del intressanta alternativ, bland annat Omni Berkshire Place.
Enligt AmEx Travel så skulle det kosta 11,787:- för fyra nätter medan det via Booking.com samt Hotels.com skulle kosta drygt 20.000:- för samma datum och rumstyp. Hotels.com i sin tur skriver ut ett "ordinariepris" på 46.014:- (!?). Detta pris är inget som nämns på någon annan förmedlare vad jag kan hitta.
Därför undrar jag nu följande:
1. Vet någon vad dessa "ordinariepriser" faktiskt baseras på?
Samt;
2. Har någon här bott på Omni Berkshire Place och isåfall kan rekommendera det?
Varma hälsningar,
Erik

Jag ska besöka New York nu i vår mellan den 8:e och 12:e mars och bokade i helgen upp mig på Grand Hyatt. Av en slump så kikade jag idag in American Express hotellbokning och hittade en hel del intressanta alternativ, bland annat Omni Berkshire Place.
Enligt AmEx Travel så skulle det kosta 11,787:- för fyra nätter medan det via Booking.com samt Hotels.com skulle kosta drygt 20.000:- för samma datum och rumstyp. Hotels.com i sin tur skriver ut ett "ordinariepris" på 46.014:- (!?). Detta pris är inget som nämns på någon annan förmedlare vad jag kan hitta.
Därför undrar jag nu följande:
1. Vet någon vad dessa "ordinariepriser" faktiskt baseras på?
Samt;
2. Har någon här bott på Omni Berkshire Place och isåfall kan rekommendera det?
Varma hälsningar,
Erik