Budgetresenär
Medlem
Jag vill boka en enkelbiljett inom Nordamerika med American Airlines med Avios. Bör jag boka denna biljett hos British Airways Executive Club (BAEC) eller hos Iberia Plus, om jag vill komma undan så billigt som möjligt? Kan tillägga att jag endast hittar tillgänglighet hos BAEC, hos Iberia får jag "No availability has been found for the selected journey" vilket antagligen betyder att hos Iberia måste jag telefonboka och det tillkommer en bokningsavgift?
Jag har hört att om man bokar hos British Airways Executive Club så får man betala dyra avgifter och därför bör man föra över sina Avios till Iberia Plus och boka sina awards där istället. Men, jag kanske har missförstått det, det kanske är British Airways och London Heathrow man ska undvika och det är lättare att undvika dem om man bokar hos Iberia?
Jag har hört att om man bokar hos British Airways Executive Club så får man betala dyra avgifter och därför bör man föra över sina Avios till Iberia Plus och boka sina awards där istället. Men, jag kanske har missförstått det, det kanske är British Airways och London Heathrow man ska undvika och det är lättare att undvika dem om man bokar hos Iberia?