Senaste nytt

Sovmöjligheter i loungerna på Bangkok Suvarnabhumi flygplats?

Jag ankommer till Bangkok Suvarnabhumi tidigt på morgonen i Thai förstaklass och flyger vidare utrikes med Thai businessclass (på rutten erbjuds inte förstaklass) samma dag på kvällen. Jag räknar med att vara trött vid ankomst och tycker det vore trevligt att sova lite då. Efter några timmars sömn vill jag åka in till downtown Bangkok och några timmar innan kvällsavfärden är jag troligtvis trött igen och vill återigen sova. Skulle någon vilja tipsa mig om bra lounger att sova i? Jag har Star Alliance guldkort och Priority Pass.
 

Mr Planning

Medlem
Det finns ett hotel inne i transit, då behöver du inte gå ut genom immigration.
Hotellet har två ingångar i olika delar av transit. (ta delen som ligger vid shoppingen om du vill ha något att göra)

Du väljer själv hur många timmar du vill stanna, 6-12 timmar.
Frukost eller lunch ingår samt WIFI.

Stannade där 10 timmar senast, och det är underbart att kunna sova i ett eget rum och vila om man har många timmar över.

Jag gick bara dit, bokade inte i förväg. (oklart om det behövs eller ej)

Miracle Transit Hotel OFFICIAL WEBSITE | Bangkok 3-star Hotel
 

GillBates

Medlem
Du har väl tillgång till First class loungen och i den finns vilorum. Funkar för att få några timmars sömn även om det inte är någon superlyx. Personalen brukar vara behjälplig och se till så man blir väckt vid rätt tid.
 

JohnnyWilde

Medlem
Förutom sovrum i loungen så brukar jag rekommenderar Dwella resort suvarnabhumi som kostar under 1000 baht per natt/dag.
Brukar ta mig en kvart från hotellet till loungen inklusive imigration och säkerhetskontroll.
 

E.K

Medlem
Jag skulle vilja rekommendera Royal Orchid Loungen i E piren på morgonen i alla fall.
Det som många inte känner till är faktiskt att status lösa passagerare med en *A businessbiljett har tillgång till den loungen.
På förmiddagarna är den loungen nästintill tom.
Frukosten eller lunchen äter du givetvis i Silver Kris loungen.
Matutbudet i Thai loungen skriver man inte hem till mamma om sen ca 2 år tillbaks i tiden.
 
Toppen