Är lite lost efter alla ombyggnationer på Arlanda. Anländer med UL-buss på bortre delen av T4. Hur kommer jag snabbast in till T5? Reser med SAS till CPH och har tillgång till fast track men med tidsnöd…
Senast i tisdag gick jag där. Inga problem. Blipp av boardingkort i maskinen och upp för trappan.Jag har sett rapporter om att de stoppar SAS resenärer i fast track på gamla T4 numera och hänvisar dem till den andra.
Men jag vet inte om det var vanliga ”dagens hittepåregel” från vakterna eller faktiskt policyändring.
Senast i tisdag gick jag där. Inga problem. Blipp av boardingkort i maskinen och upp för trappan.
Perfekt, tack! Har motsvarande bytestidDet är relativt enkelt! Säkerhetskontrollen i "gamla T4" finns kvar!
Så efter avstigning från bussen, in i terminalen - håll till höger för Fast track!
Sen beroende på gate (CPH gissar jag är från D- eller E-piren) gå höger, sen rulltrappa ner och gå under Sky City och så upp igen vid D-piren.
Sen bör det vara lättnavigerat
Jag hade tyckt det varit okej att anlända med bussen 35 minuter innan avgång
Helt klart "hittepå regel". Har aldrig haft problemJag har sett rapporter om att de stoppar SAS resenärer i fast track på gamla T4 numera och hänvisar dem till den andra.
Men jag vet inte om det var vanliga ”dagens hittepåregel” från vakterna eller faktiskt policyändring.
Har aldrig själv testat, men kan jag kliva in i T4 genom security med ett boardingpass som avgår från T5? Är det snabbare att ta sig in i T4 och gå passagen till T5 än att kliva in i T4 och gå den otroligt sega vägen till T5 security?