Senaste nytt

Snälla hjälp mig att välja mitt första kreditkort

Noey

Medlem
Hej,

Jag är en ny medlem här. Jag är från Thailand. Jag bär ursäkt för min svenska.

Jag skulle vilja ha ett kreditkort för att samla poäng för flyg.

Tack,
 

Tonton

Medlem
Hej,

Jag är en ny medlem här. Jag är från Thailand. Jag bär ursäkt för min svenska.

Jag skulle vilja ha ett kreditkort för att samla poäng för flyg.

Tack,

Finns väldigt mycket info här på hemsidan.
SAS AMEX Premium och SAS Mastercard rekomenderas som bra instegskort.
 

Noey

Medlem
SAS AMEX Premium och SAS Mastercard.... Kan jag samla poäng / miles till Thai Airways ? Eller måste jag åka med SAS ?
 

uprof

Medlem
Om du bor delvis i Thailand och reser mest med Thai kan det var värt att kolla om du kan få ett thailändskt kort knutet till deras program. Det borde ge bättre villkor än att gå via Eurobonus. Kan du styra resandet till SAS så är deras kort (som föreslagits ovan) bra.
 

samet

Medlem
Finns en mängd med kreditkort i Thailand som ger poäng direkt till Thai Airways.
Då du säger dig bo i båda länderna reser du troligtvis mycket med Thai. Lämpligare att ta ett av dessa kort då.

Lämpligast samlar man poäng direkt till det bolag man främst flyger med. Så i ditt fall bör ett thailändskt kreditkort som ger ROP vara bättre än ett svenskt kreditkort som ger EB.
 

Noey

Medlem
Finns en mängd med kreditkort i Thailand som ger poäng direkt till Thai Airways.
Då du säger dig bo i båda länderna reser du troligtvis mycket med Thai. Lämpligare att ta ett av dessa kort då.

Lämpligast samlar man poäng direkt till det bolag man främst flyger med. Så i ditt fall bör ett thailändskt kreditkort som ger ROP vara bättre än ett svenskt kreditkort som ger EB.

Nu förstår jag...

Men om jag gärna att välja ett svensk kreditkort, vilken kort som kan samla poäng och användas till andra flygbolaget på ex. Qatar , Emirates, Singapore, Finnair och mm.

Vi har 2 Thai restuarang. Så, vi handlar och betalar faktura mycket per månad (ca. 120,000kr. - 150,000kr.). Nu vi betala allt med pengar i konto.

Tack,
 
Toppen