Senaste nytt

Skippa sista segment

JKS

Medlem
Planera resa GOT-CPH-PVG, hem PVG-CPH-ARN-GOT (8h stopover på ARN) och skippa sista segmentet för att ta visbyflyget nästa dag.

Utifrån tidigare trådar gissar jag att det inte borde vara problem att få ut bagaget på ARN med tanke på stop-over? Inte heller att skippa sista segmentet om jag hänvisar till familjeskäl el dyl? Slutligen - ligger det mig i fatet att ha en biljett bokad ARN-VBY nästa dag?

/jesper

Du har inte en stopover utan en layover. Om du kan få ut bagaget där eller inte är osäkert, men om din layover är över natten är det inte orimligt att du får ut bagaget där. Jag vet inte hur kinkiga SAS är på att short-checka bagage annars, men det är värt att fråga iallafall.

Ditt ARN-VBY-flyg kommer inte att påverka något. SAS har ju ingen aning om hur du tänker ta dig GOT-ARN för att ta det, så det är inga problem.

• Gilla
Reactions: JKS
Planera resa GOT-CPH-PVG, hem PVG-CPH-ARN-GOT (8h stopover på ARN) och skippa sista segmentet för att ta visbyflyget nästa dag.

Utifrån tidigare trådar gissar jag att det inte borde vara problem att få ut bagaget på ARN med tanke på stop-over? Inte heller att skippa sista segmentet om jag hänvisar till familjeskäl el dyl? Slutligen - ligger det mig i fatet att ha en biljett bokad ARN-VBY nästa dag?

/jesper
Du har inte stopover (över 24 timmar för att räknas som Stopover) i Stockholm, däremot har du long layover.

Du kan säga att du vill skicka dina bagage endast till Stockholm när du checkar in i Shanghai.

När du har hämtat väskan i Stockholm kan du gå till valfri SAS disken och be dom att avboka Stockholm->Göteborg flighten.
Du behöver inte att dra upp några historier. Det räcker att du säger att du inte kommer att flyga den sträckan.

Toppen