Senaste nytt

Skillnad på bokningsklasser

Alken

Medlem
Jag ska resa i jobbet och väljer mellan Lufthansa Z klass och D klass..
Prisskillnaden för respektive enkelresa är ca 4250kr och det enda jag hittar på lufthansas sida är att den dyra (D) är "refund possible, plus fare difference". Medan det på Z står "Refund except: 240 EUR plus fare differance"

Tolkar jag det rätt om jag säger att D är 100 % återbetalningsbart och ombokningsbart, medan det för Z-klass kostar 240EUR + "fare difference"? Vad är fare difference?

Aha, så rent praktiskt innebär väl det att om prisskillnaden är större än 240EUR så är det svårt att försvara det dyrare valet för en kund? "Jo jag tog det dyrare för att jag ville ha mer miles" funkar nog inte :)

Aha, så rent praktiskt innebär väl det att om prisskillnaden är större än 240EUR så är det svårt att försvara det dyrare valet för en kund? "Jo jag tog det dyrare för att jag ville ha mer miles" funkar nog inte :)
Alltid D! Vad kunden inte vet lider dom inte av ;)

Motivera D med att den är ombokningsbar utan kostnad ifall du t ex behöver förlänga vistelsen. Behöver du boka om en Z kommer du med stor sannolikhet behöva betala €240 plus fare diff till D (4250:- i ditt fall?)

Fast det här är inte alls säkert.

I vart fall inom Europa så har Lufthansa både flexibla och oflexibla biljetter i samma bokningsklass (business och business saver).

Toppen