Senaste nytt

Skillnad ANA The Suite eller The Room

Matore

Medlem
Har fått till 2 stolar LHR-HND i The Suite och The Room på returen. Men kan ev boka om till The Suite på hemvägen också. Då blir det dock lite kortare på plats i Tokyo. Så pest eller kolera här :)
Ni som flugit bägge - hur stor och vad är skillnaden? Vill gärna vara kvar i Tokyo men väger nu om det är värt att korta av för att få F bägge vägar...
Har flugit LH F flera gånger, SQ F så har rätt bra referens

Nu har jag inte flugit Longhaul C med ANA, bara medium haul inom Asien. Men det går inte jämföra F och C som produkt när det kommer till den mjuka produkten, där är skillnaden så stor att jag personligen hade valt First.
Har bara testat nya F på A380 och det var magiskt bra, däremot tvekar jag inte en sekund att Business som hårdvara är riktigt riktigt bra också.

The Room är en riktigt bra business class-produkt, men skillnaden är påtaglig när man väl är ombord på flygplanet och kan jämföra stolarna sida vid sida. Skärmen, sovytan och förvaringen skiljer stort. Med det sagt så skulle jag inte säga att The Room är så mycket sämre än The Suite.

Om jag ändå haft F på utresan hade jag värderat tid på plats högre och tagit C på returen. Det är väl nattflyg och sömn hem ändå? Du sover säkert lika gott i C:)

Nu har jag inte flugit Longhaul C med ANA, bara medium haul inom Asien. Men det går inte jämföra F och C som produkt när det kommer till den mjuka produkten, där är skillnaden så stor att jag personligen hade valt First.
Har bara testat nya F på A380 och det var magiskt bra, däremot tvekar jag inte en sekund att Business som hårdvara är riktigt riktigt bra också.
C på 787 är inte jätteskojigt den har jag gjort.
Hur är ana F mjukvara jämfört med SQ dito?

C på 787 är inte jätteskojigt den har jag gjort.
Hur är ana F mjukvara jämfört med SQ dito?

Nu är jag ganska färgad av att min first First var med Singapore Airlines mellan CPH-SIN 2019 och den upplevelsen var helt magisk och en av mitt livs bästa upplevelser med personal som verkligen gjorde sitt yttersta.

Men ANA First ligger så nära inpå, visserligen var det bara jag och 1 till i First kabinen och han var rätt anynom, ville sova, så jag fick den mesta uppmärksamheten. Personalen var så vänliga och höll perfekt nivå för mig, de var otroligt sociala och pratade om allt möjligt utöver själva flygningen och serveringen. De kände nog av att jag var mer öppen för det då det lämnade den andra passageraren ifred. De dukade upp whiskeyprovning, Sakeprovning mm och de toppade alltid upp Champagneglaset när det blev tomt.

I dagsläget finns det ju färre bolag som flyger First och tillgängligheten för Eurobonus är minst sagt knapert om man jämför med förr. Därför tycker jag att finns möjligheten att flyga First så gör det. Tokyo finns alltid kvar, inte säkert tillgången till First class gör det.

Flög både ANA First The Suite och SQ First för två månader sedan. Efter att ha flugit The Suite så kändes SQ First på 777 som ett stort nedköp på alla sätt och vis. Möjligtvis är kabinen lite mer privat och färgsättningen trevligare, men på det stora hela är The Suite nog den bästa First-produkt som jag har flugit sett till hårdvaran.

Maten på ANA slår SQ med hästlängder, med undantag för caviaren där SQ numera serverar caviar i 50-grams burkar. Viner och champagne likvärdiga.

Toppen