Senaste nytt

SJ slutar med ombokningsbara biljetter - Nytt bokningssystem

Var detta känt sedan tidigare? Den här "goda nyheten" har iaf jag inte sett förut. Verkar som byte av avgång inte alls stöds i appen längre.

Visa bifogad bild 153423

Man behöver inte måste gå till SJ lounge eller ringa medlemservice för byt avgång.

Det gick löste på SJ kundtjänst chatt, byte avgång från 05:34 till 09:30 kl avgång Stockholm - Göteborg för helst kostnadsfritt på biljetten.

Betalade bara 179kr för 05:34 kl och 09:30 kl skulle kosta ca 700-800kr.

EDIT: Minns att man kan bara byta avgång innan 24 timmar mot avgångstid. Kanske kundtjänst glömde bort det men hade tur ifall då det är 6 dagar kvar tills resdagen.

Last edited:
Upptäckte idag att appen inte längre kommer ihåg kortnummer. Inte heller kan man använda autofyll för kontokort. Apple Pay vore ju rätt lösning, men varför gå framåt när man kan gå bakåt?

Anders5

Medlem
Var detta känt sedan tidigare? Den här "goda nyheten" har iaf jag inte sett förut. Verkar som byte av avgång inte alls stöds i appen längre.
Det funkar för återbetalningsbara biljetter, fast numera är det integrerat i ombokningsfunktionen, tidigare fanns ju ett separat "byt avgång"-alternativ.

Last edited:

Glenn E

Medlem
Har en ny 30 dagars biljett som började gälla idag mellan Göteborg och Södertälje Syd.
Upptäckte nu att man kan boka delsträckor också. T.ex Skövde till Katrineholm. Det kunde man inte göra för ett år sedan då jag också hade en 30 dagars biljett.

guwonder

Medlem
SJ app chat funktion fungerar för att använda SJ Prio svart förmån för att ändra avgångstid gratis, men jag saknar funktionaliteten att kunna göra det direkt själv.

Vanligtvis första eller andra i appchattkön, men detta slösar bort min tid och jag kan missa den sista lediga platsen.

intuition

Medlem
Upptäckte precis att priser i rött och texten "Kampanj" som tidigare visat att bokningen man håller på att göra är "godkänd" för den kampanj-kod man gjort sökningen på, numera inte betyder någonting. Den visas på alla avgångar man sökt på oavsett om de uppfyller kampanj-villkoren eller ej.

Skärmavbild 2024-07-02 kl. 09.50.52.png

Hoppla, dubbla prio-poäng på Snälltåget?!

Upptäckte precis att priser i rött och texten "Kampanj" som tidigare visat att bokningen man håller på att göra är "godkänd" för den kampanj-kod man gjort sökningen på, numera inte betyder någonting. Den visas på alla avgångar man sökt på oavsett om de uppfyller kampanj-villkoren eller ej.

Visa bifogad bild 154499

Hoppla, dubbla prio-poäng på Snälltåget?!
Euwwwww, 2k för en enkel till Stockholm, 2 klass, driver de med oss?

guwonder

Medlem
SJ-appen för SJ-anställda gör att de anställda enkelt kan göra gratis avgångsändringar samma dag när jag vill använda SJ Prio Svart-förmånen. Jag önskar att de skulle återaktivera detta på kundappen.

Jag skulle vilja göra ändringarna själv eftersom jag förmodligen redan är för ökänd för personlig ombokning. Jag sparar ca 400-1300 kr per enkel resa mellan Malmö och Stockholm.

Last edited:
Toppen