Senaste nytt

SJ, SJ gamle vän............. Valley och tåg går inte ihop

Valley

Medlem
Var vi där igen. Jag vet varför jag åker bil, men tänkte att nu ger jag SJ en chans.
Min slutsats är att om det går åt helvete 3 gånger i rad så är det inte slumpen.

I skrivandes stund sitter man tokstill på X3000 från Stockholm till Karlstad i någon tunnel där jag hörde någon mumla i högtalaren om signaler och tåg framför.

Förra resan. Ca 30 min sen hem från Oslo.
Dessförinnan. Ca 40 min sen hem från Stockholm.

Oj, nu började det röra på sig. Får vi se hur långt det håller till nästa stopp. Och kanske kan man köra in tiden :) (annars bränner jag min skjuts från stationen och hem)

Se nu till att bunkra rejält med mat och dryck. Du kan bli sittande ett bra tag.

Bra tips.
Nu har det börjat röra sig igen, fast i snigelfart. Får vi se mellantiden i Katrineholm. Följer med spänning SJ egen rapportering "Trafikinfo" Enligt den skall vi vara i tid till Katrineholm = där till 15.08.
Kan inte förstå varför jag tvivlar

Från Startsida - Trafikverket

"Stockholms län, signalfel
Starttid: 2016-12-08 10:40
Uppdaterad: 2016-12-08 14:56
Förseningar i tågtrafiken på 15 - 40 minuter, mellan Katrineholm och Stockholms Central, i båda riktningarna. Detta påverkar all trafik på sträckan. Vissa tåg leds om via Södertälje syd undre. Vissa fjärrtåg går annan väg och stannar i Södertälje syd undre (pendelplattformarna). Reparatör är på plats. Preliminär prognos för när felet kan vara lagat är 16.00 Orsaken är signalfel mellan Södertälje syd övre och Flemingsberg För mer information om ett specifikt tåg, kontakta respektive tågbolag."

Å där slog datorklockan om till 15.08. Konstigt. Står Södertälje på skyltarna utanför fönstret, när det skall stå Katrineholm. Och tåget stannar :eek:
Nu först uppdaterade SJ ankomsttiden i Katrineholm. 44 min försenade dit. Så kör man tydligen in 14 minuter. Blir bara en 30 min försening vid ankomst Karlstad

Toppen