Senaste nytt

SJ lounge Malmö bjuder in till att operera in chip i handen

Jag var förbi SJs lounge i Malmö idag och såg ett intressant anslag.
Någon här som åker mycket tåg och som ska slå till? :)


06058AA2-01C6-4028-B437-1B65FEDF9D6B.jpeg
 

mha321

Medlem
Man kan gissa att även sj tänker börja med nfc, på samma sätt som sas smartpass. Och det var ju någon för ett par år sedan som gjorde år jippo av att operera in ett smartpass liknande..

Väntar nog tills det finns en standard. Blir lite väl cyborg med väldigt många chip annars :)
 

anjak

Medlem
Man kan gissa att även sj tänker börja med nfc, på samma sätt som sas smartpass. Och det var ju någon för ett par år sedan som gjorde år jippo av att operera in ett smartpass liknande..

Väntar nog tills det finns en standard. Blir lite väl cyborg med väldigt många chip annars :)
Dom har redan börjat med att kunna åka med chip istället för biljett.
 

mha321

Medlem
Det ska nog fungera med ett allmänt passivt nfc.
SJ world premieres the microchip ticket - SJ AB
Tycker inte det låter så tyvärr. "An Android smartphone with an open NFC function so you can enter your SJ Prio number on the chip.". Betyder att de måste ha prio numret i det och det går inte att mappa nummer från valfritt nfc chip till det.

Hade ju annars varit nice att kunna använda sas smartpass även där. Nu kör jag visserligen Android och nfc där för smartpass, men alla kan eller vill ju inte det...
 

anjak

Medlem
Tycker inte det låter så tyvärr. "An Android smartphone with an open NFC function so you can enter your SJ Prio number on the chip.". Betyder att de måste ha prio numret i det och det går inte att mappa nummer från valfritt nfc chip till det.

Hade ju annars varit nice att kunna använda sas smartpass även där. Nu kör jag visserligen Android och nfc där för smartpass, men alla kan eller vill ju inte det...
Ja det har du ju helt rätt i, läste lite för slarvigt.
 

Hachans

Medlem
Tycker inte det låter så tyvärr. "An Android smartphone with an open NFC function so you can enter your SJ Prio number on the chip.". Betyder att de måste ha prio numret i det och det går inte att mappa nummer från valfritt nfc chip till det.

Hade ju annars varit nice att kunna använda sas smartpass även där. Nu kör jag visserligen Android och nfc där för smartpass, men alla kan eller vill ju inte det...

Jättesynd! Har jagat det där chippet ett tag men nu blir det inget. Lite poängen med det hela är ju att kunna ha flera funktioner kopplade till chippet. Dörrarna på jobbet osv.
 
Toppen