Då kanske mina Cajun kryddade kräftstjärtar, förrätt från 1992, kommer tillbaka! De var jäkla goda.De verkar rotera samma menyer år efter år.
Kan rekommendera Dagens Kött nu i augusti. Så god!
Vilket bra tips
Ett bra sätt att bränna poängen på.
Bokade om min resa på måndag kväll och lade till dagens kött för 2400 poäng.
Har första klass månadsbiljett just nu.
Fick välja betala med poäng och det blev då 0 poäng för resan och 2400 poäng för maten.
Önskar också att det borde gå betala biljett 1 klass på vanligt betalningen tex swish/bankkort sen delbetala poäng för bara maten.
Tråkig att det går inte förbeställa mat via kundtjänst om man bokade resa redan utan mat.
Nu har jag fått en 3 rätters. För 2400 poäng inklusive en läsk.
Men maten var ju KALL.
En liten sallad till förrätt smakade ok.
Tärnad potatis med kyckling till kall huvudrätt var en besvikelse för att den var kall.
Lite äpplekaka till efterrätt.
Priset 2400 poäng är ju lågt då det motsvarar cirka 50 kronor i bistron. Ska prova fisken i augusti men annars kan man ju ta en räksmörgås för 2100 poäng.
Visa bifogad bild 154747
SJ hade varm mat i 1klass X2000 när produkten introducerades i början på 1990 talet. Ett seriöst "försök" att konkurrera med flyget, Singel platser 3 rätters med varm mat och en dryckes vagn med alkohol som rullades genom vagnen flera gånger. Kaffe och The serverades också vid sittplats. Plus att man kunde hämta i detsamma i frukt buffen........Nu har jag fått en 3 rätters. För 2400 poäng inklusive en läsk.
Men maten var ju KALL.
En liten sallad till förrätt smakade ok.
Tärnad potatis med kyckling till kall huvudrätt var en besvikelse för att den var kall.
Lite äpplekaka till efterrätt.
Priset 2400 poäng är ju lågt då det motsvarar cirka 50 kronor i bistron. Ska prova fisken i augusti men annars kan man ju ta en räksmörgås för 2100 poäng.
Visa bifogad bild 154747
Är det därför man får micra själv på SJ? Och hur är det på Snälltåget då? Ingen aktiv i facket där?SJ hade varm mat i 1klass X2000 när produkten introducerades i början på 1990 talet. Ett seriöst "försök" att konkurrera med flyget, Singel platser 3 rätters med varm mat och en dryckes vagn med alkohol som rullades genom vagnen flera gånger. Kaffe och The serverades också vid sittplats. Plus att man kunde hämta i detsamma i frukt buffen........
En härlig tid för X2000 knappt inga stopp på vägen och restid på 2.59 för att komma under 3h.
Det har gjorts försök med varm mat igen, så sent som typ 2018. Men Arbetsmiljöverket och facket hade betänkligheter med faran kring att personalen kunde bränna sig på just den varma maten....
Sen kan det iof också hänga ihop med att ökad logistik gör det svårare att få ekonomin i produkten.
Det är inte mycket ombord personal nu, det var nog nästan en dedikerad till 1klass back in the days....