Senaste nytt

Sitges, Salou, Cambrils eller Lloret De Mar?

Buffon

Medlem
En veckas semester väntar i sommar. 2 familjer med barn i 10 års ålder.
Närhet till strand, pool på hotellet eller området, samt närhet till restauranger efterlyses. Vi flyger till Barcelona och väljer mellan dessa 4 ställen. Någon som kan hjälpa oss med tips? Föredrar hotell men om någon vet något på Air Bnb så funkar det också.
Budget upp till 2000 per familj och natt.

Vi bodde ett par nätter på Dolce Sitges för ett par år sedan och trivdes riktigt bra. Dock hade vi inte barn på den tiden så även om jag är förälder nu kan jag inte tala för hur barnvänligt det är. Bra poolområde utomhus och en rätt bra inomhuspool också. Inte riktigt gångavstånd till Sitges men det fanns en shuttle, vi hade dock hyrbil så nyttjade aldrig den tjänsten. Minns inte alls vad vi betalade men tror inte att det var mycket mer än 1200-1500:- natten men det var lite off-season och som sagt ett par år sedan.

Sitges var väldigt trevligt och absolut ett ställe vi kommer att besöka igen. Väldigt gayvänligt och tydligen ett vanligt tillhåll för "flamboyanta" människor så är ni ortodoxt religiösa så finns det bättre ställen att besöka för "de" syns. Absolut ingen som störde oss utan tvärtom en fräsch fläkt och kul att både se och uppleva.

Käkade en rätt mättande Widowmaker-burgare på Big Al's. Stället drevs av ett par storväxta karlar med skägg som verkade trivas som fisken i vattnet i Sitges.

Salou spenderade jag en vecka i innan pandemin. Det funkar nog bra för barnfamiljer eftersom det är litet, så gångavstånd till det mesta. Finns dessutom ett nöjesfält precis utanför staden (kort uber från hotellet, gissningsvis EUR 8-10). Har dessutom minne av att det var förhållandevis billigt i allmänhet.

Tog tåget från Barcelona, cirka en timmes resa.

Bodde på hotel Platjador i Sitges förra sommaren. Ganska enkelt hotel med litet men bra poolområde. Dock är läget toppen då det ligger vid stranden och nära restauranger.

Toppen