Senaste nytt

Singapore airlines vill inte ge Eurobonuspoäng

Mediana

Medlem
Hej,

Gjorde en resa med Singapore Airlines till Bali för någon vecka sedan. Flög från Arlanda till Frankfurt med Lufthansa och sedan vidare till Bali via Singapore med Singapore Airlines. Nu fick jag svar från Retro att sträckan Arlanda-Frankfurt inte ger några poäng och inte heller sträckan Singapore-Bali. Detta trots att jag rest i business och klass D som ska ge 150% Eurobonuspoäng. Tycker det här känns lite underligt, men vad säger ni? Hela resan har SQ flightnr.

Här är ett exempel på texten
Our partner has confirmed that SQ 948 20180430 SINDPS is not valid for accrual of EuroBonus points.

Sträckan ARN-FRA är inte alls säkert att du ska ha poäng för eftersom du där bokat codeshare. Det innebär att du inte har en aning om vilken bokningsklass du egentligen har där. SIN-DPS tycker jag dock att du borde få poäng för.

Du bör givetvis få poäng för FRA-SIN om den är med Singapore airlines och med SQ flightnummer

Du bör givetvis få poäng för FRA-SIN om den är med Singapore airlines och med SQ flightnummer

FRA-SIN fick jag poäng för men inte mellan SIN-DPS som ändå flögs med Singapore airlines.
Angående ARN-FRA så kan det väl vara, men tycker ändå att det är känns underligt eftersom det är Business. Det är ju svårt att inte boka codeshare i det här fallet.

• Gilla
Reactions: Gus
Frågan är, är det Singapore Airlines som inte vill ge dig poäng? Eller är det SAS EuroBonus som inte vill ge dig poäng?

Frågan är, är det Singapore Airlines som inte vill ge dig poäng? Eller är det SAS EuroBonus som inte vill ge dig poäng?

Av mailet jag fick tillbaka, så tolkar jag det som att det är Singapore Airlines som säger att sträckorna inte ger några poäng.

@Abbs Det var inget program som låg inne.

Det känns verkligen fel att att SQ948 inte ger några poäng och Lufthansa-flighten borde också ge poäng för inte har väl Lufthansa några bokningsklasser i business som inte ger poäng?

Som agehall skriver går dett att boka sträckan ARN-FRA med LH-kod men det går inte att göra via Singapores hemsida utan måste ske antingen via annan bokningssida eller via telefon.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen