Senaste nytt

Singapore Airlines via Frankfurt - terminalförfrågan

J

Joakim Reinius

Guest
Jag reser via Frankfurt md SIngapore Airlines SQ25 i oktober vidare till Kota Kinabalu. På biljetten står ingen ankomstterminal till Changi.
Är det någon som rest den rutten och vet vilken terminal man brukar komma till? Jag reser vidare via terminal 2.

Jag reser via Frankfurt md SIngapore Airlines SQ25 i oktober vidare till Kota Kinabalu. På biljetten står ingen ankomstterminal till Changi.
Är det någon som rest den rutten och vet vilken terminal man brukar komma till? Jag reser vidare via terminal 2.
Alla terminaler på Singapore sitter ihop
Om det är långt finns även ett tåg!

Väldigt lätt att byta på SIN

Terminal 3 idag och igår. Det finns mer historik på FlightAware.

7AEAE460-3784-4FC9-B196-84159429CD50.png

Ankomstterminal bestäms cirka två timmar innan ankomst om man ska tro hemsidan. Changi Airport | Singapore Airlines

Men ett byte på Changi är som sagt mycket enkelt och det tar inte så lång tid att gå mellan terminal 2 och terminal 3 om man inte har lite otur att hamna i bortre ändan för respektive flyg.

SIN.png

Skall det ta tiderna enligt bilden ovan behöver man nog dra benen efter sig ganska rejält :)

Stort tack för svaren. Tittade ganska långt tillbaka nu på Flightaware (började precis feeda både till Flightradar och Flightaware) och alla lämnar Frankfurt från B46 och anländer Terminal 3. Jag ska till Terminal 2 sedan för vidare flyg till Kota Kinabalu.

generellt kan man säga att är du bokad enligt reglerna om minimum connection time så behöver du inte oroa dig över att inte kunna ta dig mellan.
Det är hur lugnt som helt och går både att gå och ta tåget som kör ofta.

Är det nån annan anledning att du undrar, typ vart villen lounge ligger du vill besöka eller handlar det bara om allmän info så du vet vart du ska gå, i så fall löser det sig utan problem på plats oavsett vart ni ankommer och avgår ifrån.
Flyger du SQ i F och vill in i private room så finna bara ett, har för mig i T3. Medan First lounger finns flera

generellt kan man säga att är du bokad enligt reglerna om minimum connection time så behöver du inte oroa dig över att inte kunna ta dig mellan.
Det är hur lugnt som helt och går både att gå och ta tåget som kör ofta.

Är det nån annan anledning att du undrar, typ vart villen lounge ligger du vill besöka eller handlar det bara om allmän info så du vet vart du ska gå, i så fall löser det sig utan problem på plats oavsett vart ni ankommer och avgår ifrån.
Flyger du SQ i F och vill in i private room så finna bara ett, har för mig i T3. Medan First lounger finns flera

Business D tycker jag det står på biljetten..... :)

Toppen