Senaste nytt

Singapore air flight i SAS appen

bankb

Medlem
Bokade en resa via SQs hemsida idag, men lyckas inte få upp bokningen på mitt SAS konto, varken i appen eller på datorn.

Ska det gå och jag gör något galet eller funkar det helt enkelt inte?

Bokade en resa via SQs hemsida idag, men lyckas inte få upp bokningen på mitt SAS konto, varken i appen eller på datorn.
Lite OT. Hade en bokning med Lufthansa förra veckan som jag aldrig lyckades få in i SAS-appen. Gick utmärkt att hämta bokningen i ”Check my trip”.

Tror som redan sagts att du inte får upp den om du inte har ett ben med SAS med i bokningen.

Min 2-4-1 med SQ har gemensamt bokningsref med SAS, och den syns i sas appen.
Det är väl inte så konstigt? En sådan resa är ju utställd på 117-stock, dvs SAS har all information om den i sina system. Viss skillnad mot om man bokar en revenuebiljett med SQ.

Tror som redan sagts att du inte får upp den om du inte har ett ben med SAS med i bokningen.

Det är väl inte så konstigt? En sådan resa är ju utställd på 117-stock, dvs SAS har all information om den i sina system. Viss skillnad mot om man bokar en revenuebiljett med SQ.
Jag har inte sagt att det är konstigt. Jag har delgett information för att trådskaparen ska få så mycket feedback som möjligt och själv kunna skapa sig en uppfattning kring hur det ligger till.

Sen vet jag faktiskt inte heller om det beror på om man har ett SAS-ben med i bokningen heller utan snarare om Operating Carrier har samma boknkngsreferens från GDS? Min 2-4-1 hade nämligen enbart CPH-SIN-CPH när jag bokade den och den fanns med i appen.

Angående att sen ör utställd på 117 och att sas har all info. Vad hindrar dom från att ha all info på andra biljetter från samma GDS, som tex CheckMyTrip?

Last edited:
Bokar man för poäng via SAS (Tallinn eller vanliga) så är det SAS som ställer ut biljetten (117-biljett) och då brukar de synas i appen.

För SQ, använd deras app istället, blir enklare så och då kan man enkelt ändra säte m m via den.

Bokar man för poäng via SAS (Tallinn eller vanliga) så är det SAS som ställer ut biljetten (117-biljett) och då brukar de synas i appen.

För SQ, använd deras app istället, blir enklare så och då kan man enkelt ändra säte m m via den.

Ja man kan ändå ninte välja säte genom SAS app för tex SQ flighter. Mycket bättre i deras egna app som du säger.

Sen vet jag faktiskt inte heller om det beror på om man har ett sas-ben med i bokningen heller utan snarare om Operating Carroer har samma boknkngsreferens från GDS? Min 2-4-1 hade nämligen enbart CPH-SIN-CPH när jag bokade den och den fanns med i appen.

Låter troligt. Jag har nyligen lagt in en bokning i appen som endast har Lufthansa-ben. Dock är det codeshare så det är UA-flightnummer, jag gillar lotterier.

Jag har inte sagt att det är konstigt. Jag har delgett information för att trådskaparen ska få så mycket feedback som möjligt och själv kunna skapa sig en uppfattning kring hur det ligger till.
Fast det är en ganska väsentlig skillnad på dessa två scenarion. Du har helt rätt i ditt påstående, men det är inte speciellt relevant om det inte är just en award vi pratar om.

Angående att sen ör utställd på 117 och att sas har all info. Vad hindrar dom från att ha all info på andra biljetter från samma GDS, som tex CheckMyTrip?
Skulle tro att det har med avtal och kostnader att göra.

Toppen