Senaste nytt

Shanghai ett dygn med barn

Tuuss

Medlem
Hej!
Vi har blivit ombokade från SAS linje CPH-PVG till att flyga med KLM och ska vidare från Shanghai till Thailand, vilket gör att vi på hemvägen har cirka ett dygn i Shanghai.
Vi kommer med Thai Airways klockan 15.50 och åker dagen efter kl 11.25. Vi reser med två små barn ( 3,5 år och 6 månader ) och ingen av oss har varit i Kina innan och funderar på vart vi ska bo det dygnet, har läst att Maglev tåget går snabbt och tar oss till Longyang Road Station - kan man bo kring den stationen och ändå få se lite av Shanghai + äta på någon okej restaurang? Eller behöver man ta sig in till centrala Shanghai? Eller gör vi oss en otjänst och borde hellre bo kring flygplatsen? Eftersom vi reser med små barn så behöver vi ta oss fram med tåg eller tunnelbana då vi inte har bilbarnstolar med oss.

Ni behöver inte åka längre än Pudong (dvs den sidan av Shanghai flygplatsen ligger på). Finns bra hotell i området där Maglev slutar men ni kan behöva ta lite tunnelbana för några sevärdheter. Jag skulle rekommendera Shanghai Ocean Aquarium + Shanghai Tower som aktiviteter för barnen i den åldern.
Jag gillar IFC Residence 国金汇 som lägenhetshotell med möjlighet till frukost. Kan vara bra med ett litet kök och tvättmöjlighet. Ligger i ett väldigt fräscht shopping mall och nära aktiviteterna nämnda ovan.

• Gilla
Reactions: hco
Med tanke på hur kort tid det kommer att bli på riktigt, så hade jag med småbarn oavsett Shanghais fantastiska skyline bott på närmast möjliga hotell.

Allt tar sin tid dessvärre, och ni har en dag för lite för att ge er ut på äventyr.

Maglev går snabbt, och taxi därifrån till hotell med promenadavstånd till The Bund går smidigt dock.

Ni behöver inte åka längre än Pudong (dvs den sidan av Shanghai flygplatsen ligger på). Finns bra hotell i området där Maglev slutar men ni kan behöva ta lite tunnelbana för några sevärdheter. Jag skulle rekommendera Shanghai Ocean Aquarium + Shanghai Tower som aktiviteter för barnen i den åldern.
Jag gillar IFC Residence 国金汇 som lägenhetshotell med möjlighet till frukost. Kan vara bra med ett litet kök och tvättmöjlighet. Ligger i ett väldigt fräscht shopping mall och nära aktiviteterna nämnda ovan.
Toppen, tack för tips. IFC residence ser absolut ut som ett bra alternativ för oss :)

Med tanke på hur kort tid det kommer att bli på riktigt, så hade jag med småbarn oavsett Shanghais fantastiska skyline bott på närmast möjliga hotell.

Allt tar sin tid dessvärre, och ni har en dag för lite för att ge er ut på äventyr.

Maglev går snabbt, och taxi därifrån till hotell med promenadavstånd till The Bund går smidigt dock.
Det är där vi står och väger mellan. Om Maglev går snabbt och smidigt så tänker vi att det är enklare och ta ett hotell i närheten av den stationen vs. lyckas boka taxi med bilbarnstolar till ett hotell i närheten av flygplatsen! Tack för input :)

Toppen