Senaste nytt

Servering ombord - Air France i Long-haul Business

Jag har en awardresa i Business med Air France i september, flight AF116 CDG–PVG med avgångstid 23:30.
I appen anges måltiderna bara som “Breakfast + Meal”, vilket känns lite torftigt för en flight på nästan 13 timmar.

Jag hade snarare räknat med:
  • En ordentlig middag direkt efter avgång (med möjlighet till Express meal),
  • Frukost någon gång efter 6–8 timmar,
  • Och kanske ett lättare mål/snack före landning?
Men “Breakfast + Meal” låter snarare som att det blir frukost först – och måltiden i slutet? Eller?

Någon här som flugit AF116 i Business nyligen, eller liknande nattavgång till Asien? Hur såg serveringsordningen och innehållet ut i praktiken?

Jag har en awardresa i Business med Air France i september, flight AF116 CDG–PVG med avgångstid 23:30.
I appen anges måltiderna bara som “Breakfast + Meal”, vilket känns lite torftigt för en flight på nästan 13 timmar.

Jag hade snarare räknat med:
  • En ordentlig middag direkt efter avgång (med möjlighet till Express meal),
  • Frukost någon gång efter 6–8 timmar,
  • Och kanske ett lättare mål/snack före landning?
Men “Breakfast + Meal” låter snarare som att det blir frukost först – och måltiden i slutet? Eller?

Någon här som flugit AF116 i Business nyligen, eller liknande nattavgång till Asien? Hur såg serveringsordningen och innehållet ut i praktiken?
Har inte åkt linjen men standard i business är väl middag direkt efter avgång och frukost 2-3 timmar innan landning. En tredje måltid hade jag inte räknat med. Däremot brukar det ju finnas en del att hämta/beställa in mellan måltiderna.

Vad det står om måltiderna i appen brukar inte vara något att lägga allt för mycket vikt vid.

Har inte åkt linjen men standard i business är väl middag direkt efter avgång och frukost 2-3 timmar innan landning. En tredje måltid hade jag inte räknat med. Däremot brukar det ju finnas en del att hämta/beställa in mellan måltiderna.

Vad det står om måltiderna i appen brukar inte vara något att lägga allt för mycket vikt vid.

Du har helt rått. Efter lite snabbt gräv så kollade jag att boka exakt samma flight (med samma avgångstid) nu på lördag och det är väldigt tydligt att den klassiska 5-rättersmiddagen är flightens huvudnummer, så i princip bekräftat att det är middag direkt + frukost + lättare snacks vid behov.

Tack för snabb hjälp :)

1752688493039.png
1752688523460.png

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen