Senaste nytt

Servering i business på longhaul österut med sen avgångstid

masaba

Medlem
Hej,

Har en flygning bokad i business class med SK902 från New York till Köpenhamn om någon dryg vecka med avgångstid från New York 23:30. Undrar hur de brukar servera mat och hur det bäst kombineras med maximerad sömn?

Kör de exempelvis en ganska snabb middagsservering snart efter avgång så folk kan maximera sömnen kombinerat med frukostservering när man närmar sig (även om klockan då börjar närma sig 13 lokal tid). Eller kör de kanske tvärtom, dvs lättare servering vid avgång kombinerat med rejälare lunchmåltid vid ankomst?

Någon som kört denna flight eller motsvarande som kan säga hur de brukar lägga upp det, eller hur man bäst maximerar mat och sömn?

Tack :)

• Gilla
Reactions: Gus
Dem stora måltiden är efter avgång. Den brukar gå lite snabbare än på de tidigare avgångarna, men det är inte den den typen av express service som en del har.

Om du vill maximera sömn, ät ordentligt inne i stan, ta lite snacks på flygplatsen och strunta i första serveringen utan sov direkt istället.

Jag åkte just den flighten för ett tag sedan och serveringen var mer eller mindre samma som alltid, fördrink, väntetid, middag etc. Det kan möjligtvis gå lite fortare med tanke på att vissa hoppar över måltiden. Om du hinner ta dig till terminal C kan du äta i Polarisloungen istället.

Jag åkte just den flighten för ett tag sedan och serveringen var mer eller mindre samma som alltid, fördrink, väntetid, middag etc. Det kan möjligtvis gå lite fortare med tanke på att vissa hoppar över måltiden. Om du hinner ta dig till terminal C kan du äta i Polarisloungen istället.
Min tanke i Oktober är Polarisloungen. Har läst att airsidebussen slutar gå vid odefinierat klockslag och att jag därför inte kan räkna med den. Är det någon som har erfarenhet av att besöka loungen kvällstid och sedan åka med SK 23.30? Hur bör jag beräkna tid från det att jag lämnar Polaris? Vilket klockslag bör jag lämna loungen för att ta mig från terminal C till B, inkl. ny säkerhetskontroll på B?

Håller med om att äta en ordentlig måltid innan du lämnar NYC. Om du dricker lite vin till så lär det inte ta många minuter innan du förhoppningsvis lyckas somna. Inte för att jag själv har lätt att sova på flygplan, men tror nog det är bäst för att maximera sömn. Mat för tätt inpå du planerar att sova är inte optimalt!

Min tanke i Oktober är Polarisloungen. Har läst att airsidebussen slutar gå vid odefinierat klockslag och att jag därför inte kan räkna med den. Är det någon som har erfarenhet av att besöka loungen kvällstid och sedan åka med SK 23.30? Hur bör jag beräkna tid från det att jag lämnar Polaris? Vilket klockslag bör jag lämna loungen för att ta mig från terminal C till B, inkl. ny säkerhetskontroll på B?
Om man går vid 22-tiden borde det vara helt lugnt. Skulle dock rekommendera att gå och fråga personalen om när bussen slutar gå innan loungebesöket och anpassa sig efter sista bussavgången för att slippa de dubbla säkerhetskontrollerna.

Om man går vid 22-tiden borde det vara helt lugnt. Skulle dock rekommendera att gå och fråga personalen om när bussen slutar gå innan loungebesöket och anpassa sig efter sista bussavgången för att slippa de dubbla säkerhetskontrollerna.
Det låter som en plan. Tack.

Tack för bra tips. Låter som en plan. Will do so!

Någon kommentar om måltid framåt landning? Landar ju runt 13-tiden i Köpenhamn. Kör de frukostservering eller någon typ av lunchservering innan landning?

Toppen