Senaste nytt

Senator och Sembl: äntligen ut på tur igen..

Senator

Moderator
Vänner..

Idag händer det äntligen: vapendragarna skall ut på tur igen, och hoppas vi som vanligt det är utan att vara sura.

Bakgrund: antalet reserapporter har gått ner. @sembl och jag känner ett ohört ansvar då vi inte alls har samma möjlighet längre att skoja till det. @sembl har flyttat permanent till USA och gift sig, undertecknade jobbar som en tok samt har blivit sambo.

Denna helg hoppas vi blir episk. Det startar dock med en lite tråkig bakgrund: min bror har gått genom en tuff period, och fyller år på lördag. Så jag har bokat en 2-for-1 med SAS, han behöver luftats lite. Han vet att han skall vara på Arlanda kl. 11 i morgon fredag, ingenting mer. Så vi skall fira min bror i USA i helgen.

6am EST idag kommer den eminenta @sembl börja en episk resa för att möta upp oss. Jag tror han har en del spännande på gång, t.ex. hur man kan åka lite längre från Charleston till New York.

To be continued.....

Last edited:
Uppstigning 0520. Snabb koll på att jag hade packat allt. Viktigast av allt klappa katten. Satte mig i bilen 0548. Bilturen tar sällan längre än 20 min till Charleston International. 0610 var jag på flygplatsen och i security. IMG_20170119_053014.jpg

Flygplatsen i Charleston har genomgått en renovering och är faktist top notch för att vara en amerikansk regional flygplats. Ljust och fräscht. Två riktigt bra kaffe ställen som inte är Starbuck. IMG_20170119_061324.jpg IMG_20170119_062616.jpg IMG_20170119_061324.jpg

Attachments

• IMG_20170119_062917.jpg
    IMG_20170119_062917.jpg
    115,6 KB · Visningar: 477
Då är jag på min flight till Miami och säte 2A på denna E175. Flygtiden är idag 1h19 min. Pursern verkar vara kanon och skojjar med alla i First. Fick kaffe serverat på stund och skall äta min frukost innan takeoff. Det blir oftast den berömda snackbasket på så korta flighter. 3 säten lediga i F och 5 i Y. IMG_20170119_064100.jpg