Senaste nytt

[Semilive] Oktoberresa till… Montreal och Boston i Swiss First och Business

Alltså att man får ölen är väl att ta i? Jag betalade drygt 180 kronor för en blaskig Budweiser på 40 cl när vi tittade på Rangers för två år sedan!
Svindyrt är det, men man får dricka på läktaren och det är inga 3,5or.
När jag såg Vancouver hade de ett litet område på läktaren som var "alkoholfritt", resten av arenan var det bara dricka vad man ville och de kom ut med allt utan att behöva gå till kioskerna.

Hemresa med start i Maple Leaf Lounge i Montreal. Sköna stolar, bra matutbud, bartender som gör drinkar och väldigt bra utsikt.
IMG_0038.jpeg

IMG_0036.jpeg

IMG_0042.jpeg

IMG_0043.jpeg

Attachments

• IMG_0038.jpeg
    IMG_0038.jpeg
    407,2 KB · Visningar: 37
YUL-ZRH i Swiss business.

Väldigt ordnad boardingprocedur. Olika köer. De kollade boardinggrupp på allas boardingkort två gånger.
Senator recognition från maître de cabine som kom och presenterade sig och småpratade en del. Jag blev tilltalad med namn och fick beställa mat först.

Jag tog ett av de ensamma fönstersätena med bra avstånd till gången och satt i den mindre främre businesskabinen.

IMG_0052.jpeg

IMG_0054.jpeg

IMG_0056.jpeg

IMG_0057.jpeg

IMG_0058.jpeg

LX1248 ZRH-ARN i Businessclass på en Embraer E195 utförd av Helvetic Airways.

Lite i efterhand kommer här min rapportering om den sista flighten. Inget direkt som stack ut men en trevlig flygning. Jag upplevde att det var mer benutrymme på denna Embraer än på Swiss på A320 och A220. En helt ok frukost med en mycket god sparrisomelett. Ingen Senator recognition.

IMG_0061.jpeg

Tupplur innan sista flighten i senatorloungen vid E-gaterna.

IMG_0064.jpeg

IMG_0065.jpeg

Toppen