nina1417
Medlem
Tänkte bidra med en enkel reserapport. Många har redan bidraget med fina reserapporter på liknande turer, men detta blir min första rapport och jag ska göra mitt bästa för att dela med mig av våra egna upplevelser. Vår resa startar i CPH med en SQ First flight på väg till SIN. Vid incheckningen i CPH får vi vänta en bra stund på vår tur, ett par innan oss som skulle åka premium ekonomi, hade tagit First Class disk och strulade med sitt alldeles för stora bagage som var överviktig ....vilket tog väldigt lååång tid. Vi fick vänta mellan 15-20 min. Man sätter väl ribban högt och förväntar sig inte att vänta på incheckningsproceduren vid First flygning
När det äntligen blev vår tur och vi var färdiga med check-in fick vi information om att vi inte kunde använda SAS fast track utan istället CPH express. Vi begav oss till Security och som vi befarade var det lång kö, mycket stök och extremt långsamt. Upplevelsen på marken, som många andra konstaterat är inget vidare. Hur som helst hade vi nu plötsligt inte lång tid till boarding, så det blev ett snabbt besök i SAS gold lounge (som inte hade något vidare utbud för att vara på hemmaplan enligt vårt tycke) innan det var dax för att bege oss till gate. Vi får iallafall ett fint mottagande när vi väl visar våra boardingkort till gate personalen och blir väl omhändertagna och omgående ledda och sedermera visade till våra sätten ombord. Vi får ett fantastiskt bemötande av cabin crew och börjar resan såklart med en given favorit...Don Perignon

Strax efter takeoff blev vi snabbt serverade Canap’en ”Chicken and beef Satay”...smakade fantastiskt till ännu ett glas champagne
denna gång ett glas ”Krug”
nu ska vi fortsätta med en härlig lunch 

Strax efter takeoff blev vi snabbt serverade Canap’en ”Chicken and beef Satay”...smakade fantastiskt till ännu ett glas champagne