Robert flysas
Moderator
Hejsan,
Vi hyrde en bil hos Sixt som kördes till vårt hotell på Gran Canaria och sen efter 3 dygn hämtade dom den. Snabbt, smidigt. De tog €100 för den servicen, och det var med på bokningen. Efterfrågade status-uppgradering och de svarade att de skulle försöka.
När Sixt kom med bilen och gav mig nycklarna var det en rejält stor Audi som vi fick pga av statusen.
Efter att de hämtat bilen kom fakturan - de hade lagt på €125 kr för en uppgradering som görs gratis om de har bilar så det går att genomföra.
Skickade Mail till Sixt i Spanien, det blev mer eller mindre ett automatiskt svar. Ringde Amex och gjorde en claim. Bifogade kvittot jag fick vid bokningen. 2 veckor senare var pengarna krediterade och några dagar senare fick jag ett trevlig Mail från Amex. Sixt ? Inget svar. Sixt Sverige brydde sig dock när de fick reda på detta under ett online formulär hur jag upplevde Sixt. De mailade en ursäkt och sa de skall ta upp detta med Spanien.
Så - kolla slutkvittot extra noga när ni hyr bil.
Vi hyrde en bil hos Sixt som kördes till vårt hotell på Gran Canaria och sen efter 3 dygn hämtade dom den. Snabbt, smidigt. De tog €100 för den servicen, och det var med på bokningen. Efterfrågade status-uppgradering och de svarade att de skulle försöka.
När Sixt kom med bilen och gav mig nycklarna var det en rejält stor Audi som vi fick pga av statusen.
Efter att de hämtat bilen kom fakturan - de hade lagt på €125 kr för en uppgradering som görs gratis om de har bilar så det går att genomföra.
Skickade Mail till Sixt i Spanien, det blev mer eller mindre ett automatiskt svar. Ringde Amex och gjorde en claim. Bifogade kvittot jag fick vid bokningen. 2 veckor senare var pengarna krediterade och några dagar senare fick jag ett trevlig Mail från Amex. Sixt ? Inget svar. Sixt Sverige brydde sig dock när de fick reda på detta under ett online formulär hur jag upplevde Sixt. De mailade en ursäkt och sa de skall ta upp detta med Spanien.
Så - kolla slutkvittot extra noga när ni hyr bil.