Scandic varslar 2000 anställda

• Thread starter Thread starter Brandten
  • Start date Start date
När den värsta risken är över ska jag boka in mig på Scandic City här i en vecka, bara för att supporta!

Cristoffer Cedergren skrev:När den värsta risken är över ska jag boka in mig på Scandic City här i en vecka, bara för att supporta!Klicka för att utvidga...
Mina känslor för Scandichotell är ganska precis tvärtom. Good riddance till de slitna överprissatta hotellen.

Hachans skrev:Mina känslor för Scandichotell är ganska precis tvärtom. Good riddance till de slitna överprissatta hotellen.Klicka för att utvidga...
Scandic City i Linköping byggdes som ett Hilton först. Nice utsikt och bra restaurang.

Det tragiska för anställda att de har varslas om uppsägning, och icke om permittering.

Läser i dagens DI att Scandics VD säger att det kan dröja till sommaren innan läget är normalt, tycker personligt att det verkar optimistiskt.

Wizzlebang skrev:Good riddance att 2000+ personer riskerar att bli av med sina arbeten?Klicka för att utvidga...
Det är tråkigt att folk förlorar sina jobb såklart.

Men jag anser att Scandic är en kedja med en undermålig produkt som tar för mycket betalt för de risiga hotellrum man har. Går de under kan någon annan komma in och köpa upp delarna och anställa personal igen.

Hachans skrev:Det är tråkigt att folk förlorar sina jobb såklart.Men jag anser att Scandic är en kedja med en undermålig produkt som tar för mycket betalt för de risiga hotellrum man har. Går de under kan någon annan komma in och köpa upp delarna och anställa personal igen.Klicka för att utvidga...
Det finns Scandichotell i alla klasser. Från de slitna gamla motellen till de finare flaggskeppen. Många av dem är inte alls dumma med skandinaviska mått mätt.

Det är ju inte produkten som gör att de varslar nu utan hela branschen står inför samma problem. Jag känner iaf för de anställda. Vilket hemskt besked att få i dessa tider.

Samtidigt vägrar Scandic statusmatch från First och tackar därmed nej till ca. 100 nätter per år. Märkligt så här i Coronatider.

A359 skrev:Samtidigt vägrar Scandic statusmatch från First och tackar därmed nej till ca. 100 nätter per år. Märkligt så här i Coronatider.Klicka för att utvidga...
Det är inte läge att dra på sig en massa nya statuskunder när nästan ingen bor där. Prova igen när saker återvänt till det normala.

Back