Senaste nytt

SAS uppgraderings förfrågan från Arlanda

Om man har SAS flyg ut från Köpenhamn och har anslutning från ex Stockholm så kan personalen i Stockholm inte lägga in uppgraderingsförfrågan från Stockholm, det måste alltid göras i Köpenhamn. Normalt har man ganska kort anslutning när man kommer till Köpenhamn och då har alla uppgraderingsmöjligheter tagits av resenärer som orkar stå i kö länge vid gaten. Finns det ngn lösning/väg runt detta? Finns det verkligen ingen möjlighet att få hjälp från Stockholm?

Vid ett tillfälle, för ganska precis tre år sedan tror jag, så lyckades jag uppgradera Go->Business på flighten Köpenhamn-Tokyo Narita från loungen på Arlanda. Damen i receptionen ringde till loungen eller servicecenter i Köpenhamn och genom att ge dem mina uppgifter så kunde de lösa det på det sättet.
Vid andra tillfällen så har jag dock blivit hänvisad till att ta det i Köpenhamn. Kan alltså vara värt ett försök, men det gäller att både personen på Arlanda och den som eventuellt svarar på Kastrup har en bra dag...

Om man har SAS flyg ut från Köpenhamn och har anslutning från ex Stockholm så kan personalen i Stockholm inte lägga in uppgraderingsförfrågan från Stockholm, det måste alltid göras i Köpenhamn. Normalt har man ganska kort anslutning när man kommer till Köpenhamn och då har alla uppgraderingsmöjligheter tagits av resenärer som orkar stå i kö länge vid gaten. Finns det ngn lösning/väg runt detta? Finns det verkligen ingen möjlighet att få hjälp från Stockholm?
Exakt det svaret fick jag också senast, för 1 månad sedan. Lägga in längre anslutning i Köpenhamn är väl det enda man kan göra egentligen för att vara säker på att få en bättre chans.

Annars är väl plusgrade det man får använda sig av även om det inte är någon garanti. Man kan ju lägga samma bud som det kostar på flygplatsen om inte annat plus så mycket extra poäng man får in. Då blir det samma summa i slutet i alla fall.

Vid incheckning av bagage kan du be dem lägga till dig på en uppgraderingslista. Då får du prio på uppgraderingen. Jag har precis som @Thornado och @palmen lyckats uppgradera mig i loungen på ARN (senaste gången i mars förra året). Tror dock detta har tagits bort, då jag har flera kollegor som har försökt göra detta under de senaste månaderna, men fått nej (kan ju också bero på loungepersonalens humör, det vet man aldrig! ;) )

Vid incheckning av bagage kan du be dem lägga till dig på en uppgraderingslista. Då får du prio på uppgraderingen. Jag har precis som @Thornado och @palmen lyckats uppgradera mig i loungen på ARN (senaste gången i mars förra året). Tror dock detta har tagits bort, då jag har flera kollegor som har försökt göra detta under de senaste månaderna, men fått nej (kan ju också bero på loungepersonalens humör, det vet man aldrig! ;) )

Uppgraderade mig i Loungen mellan arn-ord under julledigheten. Mkt tillmötesgående loungefröken.. ingen drake där inte.

Borttaget från årsskiftet enligt mitt senaste försök ,fick älgabort genom passkontroll till service center och sedan tillbaka till loungen både säkerhetskontroll och passkontroll igen. Galet.

Vid incheckning fick jag Nej för 1 månad sedan så de verkar ha ändrat det också. Enligt info får de inte göra det längre. Verkar vara lite nya rutiner sedan någon månad tillbaka.

Vid incheckning fick jag Nej för 1 månad sedan så de verkar ha ändrat det också. Enligt info får de inte göra det längre. Verkar vara lite nya rutiner sedan någon månad tillbaka.
Det är väl något slags rättviseaspekt då mot danskarna. De som har direktflyg ska ha förtur verkar de anse. Är väl likadant då får man tro för danskar/norrmän som ska till Hong Kong, de får vänta med att ställa sig i kö tills de kommit till Arlanda.

Toppen