Senaste nytt

SAS uppgradering på flygplats.

Hej!

Efter ett snorkigt svar från SAS kundtjänst precis så kände jag att jag tar del av den samlade kunskapen här istället.
Har bokat Köpenhamn-Shanghai-Köpenhamn 24-31 maj i SAS Plus Smart (klass P).
Kommer i sedvanlig ordning buda för att få en uppgradering till Business på både ut/hemresa men om det inte går igenom är tanken att försöka göra en uppgradering på flygplatsen.
Det jag frågade SAS kundtjänst om var=

1. Är SAS Plus Smart (klass P) möjligt att uppgradera på flygplatsen?
2. Vad kostar det i EuroBonus poäng?

När fanskapet skrollat en bra stund (hördes i bakgrunden) frågande han om jag hade någon specifik fråga varav jag frågade exakt samma sak och fick då till svar att han redan svarat på det.....

Har du någon status? Har ett flertal gånger blivit uppgraderad från Plus till Business PVG-CPH på Pudong AirPort.

I Expert Flyer ser det ut att finns gott om plats i C den 24/5 så det finns säkert möjlighet att uppgradera.

Ser förresten att vi flyger nästan samtidig. Flyger den 23/5 men i C denna gång.

Har du någon status? Har ett flertal gånger blivit uppgraderad från Plus till Business PVG-CPH på Pudong AirPort.

I Expert Flyer ser det ut att finns gott om plats i C den 24/5 så det finns säkert möjlighet att uppgradera.

Ser förresten att vi flyger nästan samtidig. Flyger den 23/5 men i C denna gång.

Jag har tyvärr trillat ned från Diamant så är "enbart" Guld just nu men det kanske räcker.....

Synd att jag inte kan ändra datum till 23/5 då:(!

Jag har tyvärr trillat ned från Diamant så är "enbart" Guld just nu men det kanske räcker.....

Synd att jag inte kan ändra datum till 23/5 då:(!

Flera av uppdateringarna fick jag när jag hade Guld så jag tror det finns en hyfsat god chans. Faktum är att PVG-CPH är den rutt där jag fått flest antal uppgraderingar. Du kan ju annars fråga vid incheckningen PVG vad en uppgradering kostar. En gång tyckte jag att det var lite för mycket och struntade i det. Men när jag kom till gaten blev jag uppropad och fick en fri uppgradering :).

Har också köpt uppgradering på CPH vid något tillfälle. Gå till SAS service och fråga vad det kostar. Sist var det faktiskt inte så dyrt.

Ja, det var synd att det var en dags skillnad. Blir tyvärr upplockad med bil direkt på flygplatsen så jag kommer inte att befinna mig i Shanghai i början av resan. Åker hem den 3/6 och kommer att ha några dagar i Shanghai, dock ännu något oklart hur många. Jag kan skicka ett meddelande om det blir före den 31/5 så kan vi se om det finns tid för några öl i French Concession eller något annat trevligt. :)

Två frågor:
1. Om jag åker LLA-ARN-CPH-SFO på samma dag och samma biljett och vill försöka uppgradera CPH-SFO på flygplatsen, måste det göras på CPH eller kan det vara möjligt redan på ARN?
2. Vem kontaktar jag på ARN/CPH? Servicedisken? Loungepersonalen? Eller knallar jag ut till incheckningen?

Hade egentligen tänkt nöja med med plus ut och business hem men har i princip inte åkt annat än business longhaul sedan pandemin och börjar ångra mig över valet på utresan - när man väl är van komforten i business känns det jobbigt med något annat. ;)

Två frågor:
1. Om jag åker LLA-ARN-CPH-SFO på samma dag och samma biljett och vill försöka uppgradera CPH-SFO på flygplatsen, måste det göras på CPH eller kan det vara möjligt redan på ARN?
2. Vem kontaktar jag på ARN/CPH? Servicedisken? Loungepersonalen? Eller knallar jag ut till incheckningen?

Hade egentligen tänkt nöja med med plus ut och business hem men har i princip inte åkt annat än business longhaul sedan pandemin och börjar ångra mig över valet på utresan - när man väl är van komforten i business känns det jobbigt med något annat. ;)
Generellt så gör de detta i gaten på CPH, first come first serve.
Du kan ju alltid fråga vid service center på ARN om du vill och se vad de säger, men högst troligt kan de inte göra något. Samma i service center på CPH samt i lounge på CPH.
Men du bör utgå ifrån att det måste göras i gate, allt annat är bonus

Generellt så gör de detta i gaten på CPH, first come first serve.
Du kan ju alltid fråga vid service center på ARN om du vill och se vad de säger, men högst troligt kan de inte göra något. Samma i service center på CPH samt i lounge på CPH.
Men du bör utgå ifrån att det måste göras i gate, allt annat är bonus
Tack! Då är det bara hoppas att SAS lämnar ett par platser lediga efter livebudgivningen (om inte vårt bud mot förmodan går igenom) och att de är villiga att sälja dessa som uppgraderingar på plats. Annars får vi stå ut i Plus och lära av vårt misstag i att inte boka business direkt. ;)

Toppen