Senaste nytt

SAS survey angående prenumerationstjänst

Jag fick en survey från SAS angående Eurobonus i eftermiddag och det var en intressant fråga i den...
Screenshot_20240720-211038.png

Känns ju generellt sett inte värt det om man är EBG eller högre inom eurobonus? Utan mer riktat mot EBS/EBB kunder?

Någon som har detta resmönster månadsvis borde rimligen redan ha alla fördelar från status.

Enda grupp jag kan se som detta skulle vara intressant för är någon som reser sällan men som vill ha ett 1-månadsavtal för en specifik period/resa.

• Gilla
Reactions: hco
Om man är EBG+ och reser tillräckligt för att dra nytta av de dubbla extrapoängen (snart "bonuspoäng") varje månad, går det väl precis jämnt upp? 3000 poäng á 10 öre värde + 100 kr presentkort = 400 kr. Annars är det väl mest något för den som reser en del i ekonomiklass, men ännu inte blivit EBG, eftersom man då också har nytta av lounge-vouchern och det övriga. Men det känns rätt märkligt att ha ett vanligt presentkort (med kontantvärde) som en del av en betald prenumerationstjänst.

1-månadsavtal för en specifik period/resa

Beroende på vad villkoren för lounge-vouchern är (måste den användas samma månad eller kan den sparas?) och om det verkligen går att starta och avsluta prenumerationen närsomhelst så skulle det ju eventuellt kunna vara av intresse om man vet att man har en eller flera månader där man kommer flyga in minst 3000 poäng.
3000 extra poäng + loungevoucher (att ge bort till familj eller vänner eller använda om man vill ta med mer än en gäst) för 299 kr effektivt pris (om vi antar att man kommer använda sitt 100 kr presentkort också) blir ju ändå rätt så bra värde.

Poängen med prenumerationstjänster hos bonusprogram t.ex Skywards Plus eller LifeMiles är att ge förmåner som normalt inte ingår i vanliga programmet oavsett status.

Om nu EuroBonus skulle satsa på en prenumerationstjänst så borde de inkludera en viss summa EB-poäng per månad beroende på vilken nivå man tecknar. Slopade avgifter för om/avbokning, möjlighet att boka om påbörjad Star Alliance/SkyTeam bonusresa, 10% återbäring av poäng efter bonusresor, mm.

Vilken lounge?

SAS Pearl Lounge? Med avslagen fatöl och i bästa fall chips?

Eller Guld loungen dä är inte ens de som betalar för en Business biljett InterContinentalt får sitta och njuta....

Vad är ”SAS Pearl Lounge”? Jag känner till SAS Lounge och Menzies Pearl Lounge (3 st på ARN - T2, ”T4”, T5), men de sistnämnda anlitas väl inte av SAS?
Är väl ett försök på att skämtsamt jämföra SAS Business med T5 Pearl, vilket jag tycker är ganska grovt.

Gällande den andra kommentaren: Vill folk som flyger intercontinental business ha bättre lounge än business så får man väl bli Senator/EBG/motsvarande. Eller flyga first.

Toppen