Senaste nytt

SAS sommaren 2026

Istanbul, najs! Har varit dåligt med Sky Team connections dit. Synd så klart att det är bara CPH, men ändå en förbättring. Och kanske lägger de till ARN framöver.

Edit: Dock usla restider. Nattflygning CPH-IST, och extrem tidig morgonflygning tbx. Vilken passagerar-typ ska det attrahera? Varken något för turister med slutdestination Istanbul med omnejd, eller affärsresenärer. Passagare med anslutningsflyg från IST lär det inte finnas (många) heller.

Last edited:
Avångstiderna på IST är ju totalt hål i huvudet, enda dom duger för är att man kan åka hem måndagmorgon och hinna till jobbet i någorlunda tid efter en weekend och slippa göra en resdag av söndagen.
Men blir ju katastrof att landa kl 03.40 mitt i natten när man anländer.
Hoppas dom reviderar tiderna för det kan ju inte vara blodigt många som kommer använda sig utav SAS på utresan om Istanbul är slutdestinationen.

Nästintill att Pegasus är ett bättre alternativ och då är det mitt största hatbolag av alla i världen som jag aldrig kommer sätta min fot på igen.

Är inte helt lätt att få fram men den ända destinationen som inte verkar kommer tillbaka nästa sommar verkar vara Rumäniens huvudstad - Bukarest.

Skönt för Visbyborna att slippa Arlanda.
Ja, hoppas att inriktningen på CPH som mer eller mindre enskild hub för longhaul kan ge bra förutsättningar för direktlinjer mellan Norrland och CPH. Att kunna flyga t.ex. LLA-CPH-XXX hade gett stora incitament att välja SAS, jämfört med LLA-ARN-CPH-XXX då man lika väl kan byta någon annanstans i Europa.

Toppen