Senaste nytt

SAS Smart / Classic / Pro / Premium

TomJ

Medlem
Är det dags för SAS att döpa om sina biljetter igen? Det verkar som att de siktar på att skippa sina Saver och Flex till förmån för nya namn.

Vad jag kan förstå så är Saver tänkt att bli antingen Classic eller Smart och full flex-biljetter ska vara Pro eller Premium.

Någon som vet om det är tänkt att bli fler olika varianter även på Business eller är Go Light sista närmandet mot låg-prisbolagen?

New names for SAS tickets - let us know what you think!

Länken säger inte mycket med numera än att jag redan deltagit i utvärderingen...

Fick den med och svarade mest negativt... Business PRO fick jag lite LCC-vibbar på av någon anledning.
Är det dessa undersökningar som ligger till grund för då SAS skriver att de lyssnat på vad kunderna vill och tar bort champagne intra Europa etc

Jag gjorde nyss utvärderingen och kände spontant att de gör det svårare än vad det behöver vara... Har iofs bara kundperspektivet snarare än någon professionell marknadsföringsvy, men det känns som en icke oväsentlig insats att lära sin kundbas vad nya namn på produkter betyder. Vad jag kunde dechiffrera från undersökningen verkar de inte ha någon större plan på att förändra produkterna i sig.

Toppen