Jag tror att uppgiften som @SK989 citerar kommer från CHCK-IN.dk eller någon annan nyhetssida, det är viktigt att uppge källan när man nästan citerar ordagrant.Det skulle vara intressant att veta om det är färre svenskar eller ryssar som flyger dit. Det skulle också vara intressant att veta om det är färre som reser i tjänsten eller privat. Har hört från ryska kollegor(baserade utomlands) som beskriver situationen som hård i Ryssland nu med sjunkande valuta och andra finansiella bekymmer.
Som mycket frekvent resenär mellan Skandinavien och Moskva så gav jag upp SAS för 3 till 4 år sedan och istället flyger bara Aeroflot.
Aeroflot har två avgångar från Stockholm, Köpenhamn samt Oslo varje dag till Moskva, SAS hade en daglig från Stockholm och Köpenhamn, men sista tiden har det varit två ggr i veckan men bara från Stockholm. Sedan har Aeroflot en produkt i Business som är mycket bättre än SAS så om man kan så är valet enkelt.
Det känns som de har grävt sin egen grav med att bara att dra ner service och inte se möjligheten, det är dock 15 milijoner människor som bor i Moskva och det är bara två timmar bort. Det borde man få att fungera, samt det finns några bra connection man kunde utnyttja, som Moskva Stockholm Chicago etc....
Känns mkt tråkigt att det inte finns något alternativ, men det känns samtidigt att det var på gång,
erik
Vad är det SAS får att fungera egentligen? Känns som om man ständigt plågas av genuint dåliga beslut...![]()
SAS flög Stockholm-Arkhangelsk direkt förut och de var enda som flög rutten. Men de hade ingen lönsamhet på rutten ändå...Det verkar som det behöver vara ensamma på rutten för att få lönsamhet .....
Jag tror att uppgiften som @SK989 citerar kommer från CHCK-IN.dk eller någon annan nyhetssida, det är viktigt att uppge källan när man nästan citerar ordagant
SAS stopper med at flyve til Moskva - CHECK-IN.dk
SAS flög Stockholm-Arkhangelsk direkt förut och de var enda som flög rutten. Men de hade ingen lönsamhet på rutten ändå...