Senaste nytt

SAS flighter till Japan

Capa

Medlem
@Homer och @palmen Tack igen. Jag har skrivit till guldsupporten nu, så får vi se om de kan göra något. Lyfte revenue (vilket jag tror är osannolikt) samt ombokning till annat bolag inom Star Alliance, så får vi se vad som händer.
 

palmen

Moderator
@Homer och @palmen Tack igen. Jag har skrivit till guldsupporten nu, så får vi se om de kan göra något. Lyfte revenue (vilket jag tror är osannolikt) samt ombokning till annat bolag inom Star Alliance, så får vi se vad som händer.
Guldsupporten kommer troligtvis inte göra något. När jag kontaktar Diamond supporten med liknande saker säger de att de bara hanterar frågor rörande eurobonus. Dvs tämligen värdelöst, men hoppet är ju det sista som överger människan och de kanske bättrar sig.
 
Snacka med engelska supporten idag, bad om ombokning 2-3 veckor längd på resan i Juni/Juli/Augusti 2023.... Hon kunde inte ge mig ett enda alternativ, hon hittade bara någon utresa med ANA sa hon, inte mycket mer.

Funderar ärligt på att bara boka av detta nu, orkar inte kötta mer mot detta bolaget.
 

freppa87

Medlem
Såg att vår resa som alla andras var inställd (Januari 2023) och ringde in. Inga problem alls att boka om till Star Alliance utan extra kostnad i vare sig poäng eller SEK. Fanns inte exakt samma dagar utan fick hitta tillgänglighet (utresa 2 dagar innan, hemresa samma dag) och ombokad nu med Swiss istället. Så tips om man vill försöka åka är att först hitta tillgänglighet själv och föreslå ombokning till annan star alliance.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Remains

Medlem
Jag har en award Stockholm - Tokyo med SAS 6 mars med retur Swiss 15 mars. Båda Business. Nu är SAS flyget inställt, vad gäller för ombokning? Jag hittar absolut inga awardplatser ARN-TYO i business runt 6 mars med andra bolag och jag vägrar pka economy (PE är ok).

Spenderade en halvtimme i kön för att boka om idag (EBD). Vi lyckades hitta en resa till Tokyo dagen efter, den 7 mars i business med Thai till Bangkok och sen economy med Thai till Tokyo så nu är den bokad. Nu gäller det bara att se till att man kommer in i Japan också men det borde gå.
 
Jag prata nyss med SAS och snacka med en riktigt bra agent. Han sa att SAS bestämt inte kommer frisälja bonusplatser på sina egna flyg (det har de gjort på mina tidigare ombokningar). Så jag fick efter 2 års slit med ombokningar helt enkelt kasta den till Återbetalning.

Meeeen fick en ny resa bokad med den utgånga vouchern direkt, dock inte Japan men roligt ändå att det klicka bra :)
 

Homer

Medlem
Det är precis som @Homer säger, sas skiter fullständigt i dina rättigheter. Personalen på kundtjänst har inte befogenhet att göra det man har rätt till och kommer neka detta.
Ibland kan man dock ha tur och få prata med någon som trollar lite och löser problemet.


Om man redan bokat hotell så kan det ju bli stora kostnader och besvär,
det där beteendet minska ju värdet på produkter som fly premium.
 
Om man redan bokat hotell så kan det ju bli stora kostnader och besvär,
det där beteendet minska ju värdet på produkter som fly premium.
Det agenten sa nu var att de kan frisälja biljetter 2 dagar bak och fram från datumet man hade på bokningen. Nu är ju det omöjligt att göra eftersom alla flighter ställs in under en längre tid. Dock erbjuder dom att boka om mig på Star Alliance när som utan extra kostnad, men det måste finnas platser och just Tokyo är svårt....
 

Tomas E

Medlem
Dock erbjuder dom att boka om mig på Star Alliance när som utan extra kostnad, men det måste finnas platser och just Tokyo är svårt....
Hmm… undrar då vad inställningen är om man har platser i Plus (som jag). Premium economy finns ju inte som Star Alliance-förmån. Något säger mig att de då generöst kan tänka sig att istället boka om till economy utan extra kostnad. :(
 

Aladppu

Medlem
. Dock erbjuder dom att boka om mig på Star Alliance när som utan extra kostnad, men det måste finnas platser och just Tokyo är svårt....

Det finns mycket platser i ekonomi på ex. FRA-HND. Jag hade bokat det och sedan hängt på låset för att boka om till Biz när LH släpper dem 85 dagar innan avgång
 
Toppen