Senaste nytt

SAS flighter till Japan

bvs

Medlem
Jag letar 4st resor i Business för pengar (har gett upp leta bonusresor eftersom måste åka på skollov). Nån som tips på bästa flygbolag resa med prisvärda Business?

Nu handlar ju tråden om SAS flygningar till Japan men i allmänhet beror det helt på datum och tillgängliga bokningsklasser. Det är ganska enkelt att söka på flights.google.com och lägga in en prisbevakning på de datum du kan åka. Vilket bolag som är "bäst" beror helt på vem du frågar, det samma gäller prisvärdhet, vi har alla olika uppfattning och förutsättningar.

Angående skolloven så går det absolut att få till fyra platser men det krävs lite engagemang utöver att kolla någon gång då och då. Vår familjs senaste bonusresor är ett rätt bra exempel.
Höstlov 2023 - 4 pers Singapore (SQ)
Sommarlov 2023 (juni) - 4 pers Tokyo (SK)
Höstlov 2022 - 4 pers Tokyo (TK)

Alternativt kan du ju hitta två award och casha två om du är villig att köra på två separata bokningar.
 

intuition

Medlem
För länge sedan hittade jag "billiga" (SAS till Japan är aldrig billigt) SAS business biljetter från "udda" avgångsorter, tex LPA-CPH-TYO. I närtid har jag inte sett något liknande och när jag jämfört de i närområdet har ARN ofta varit lite billigare än de andra. Men tipset är ju att söka från varenda europeisk ort som har SAS flyg till CPH.
Finns inget enkelt sätt att göra det, bästa jag vet är iaf att plugga in alla SAS europeiska orter i matrix och söka med kalendern. Tyvärr har matrix lagt en spärr på att söka avgångar från olika länder, och google flights har en gräns för hur många destinationer som får finnas med i samma sökning (6st ?) så det är bökigt hur man än gör.

Hittar du någon ort som verkar avvika positivt i prishänseende får du gärna posta det.
 
Last edited:

xz0781

Medlem
I går 9/1 släpptes t.ex. 6 Biz-platser HND-CPH 12/2. Så det gäller att ligga på. Awardfares skickade bevakningsmailet först mitt i natten efter.
 
Toppen