Senaste nytt

SAS flighter till Japan

MrMadsen

Medlem
Fick på omvägar tag på ett mail från SAS där dom säger följande.

Dear valued customer and partner

SAS is planning to resume flights between Copenhagen and Tokyo/Haneda

SAS is happy to announce the plan to resume our flights SK983/SK984 between Copenhagen and Tokyo v.v. as from 26th March 2023.

We are looking forward to welcoming you back onboard SAS.


Detta skickades ut denna veckan, men det går fortfarande att boka resor i nov, dec, jan, feb.
Vad fasiken håller SAS på med? :-/

Min flight nästa vecka (som uppenbarligen är inställd) ligger fortfarande kvar i min app som om att den skulle avgå, jädrans tur man dubbelkollar allt.
 

Homer

Medlem
Fick på omvägar tag på ett mail från SAS där dom säger följande.

Dear valued customer and partner

SAS is planning to resume flights between Copenhagen and Tokyo/Haneda

SAS is happy to announce the plan to resume our flights SK983/SK984 between Copenhagen and Tokyo v.v. as from 26th March 2023.

We are looking forward to welcoming you back onboard SAS.


Detta skickades ut denna veckan, men det går fortfarande att boka resor i nov, dec, jan, feb.
Vad fasiken håller SAS på med? :-/

Min flight nästa vecka (som uppenbarligen är inställd) ligger fortfarande kvar i min app som om att den skulle avgå, jädrans tur man dubbelkollar allt.

Gör en refresh, appen går inte alls att lita på, ex. sånt man bokade av för ett halvår sedan ligger kvar tills man gör en manuell refresh.
 
Min resa i mitten på november ligger fortfarande kvar i mina bokningar på webben och appen.
Har såklart antagit att den kommer bli inställd med läget som är , hoppas på det också då preliminära leveransdatum för mitt nya pass är samma vecka som jag ska åka och mitt nuvarande pass hinner gå ut innan dess...
 

Johan Hbg

Medlem
Fick på omvägar tag på ett mail från SAS där dom säger följande.

Dear valued customer and partner

SAS is planning to resume flights between Copenhagen and Tokyo/Haneda

SAS is happy to announce the plan to resume our flights SK983/SK984 between Copenhagen and Tokyo v.v. as from 26th March 2023.

We are looking forward to welcoming you back onboard SAS.


Detta skickades ut denna veckan, men det går fortfarande att boka resor i nov, dec, jan, feb.
Vad fasiken håller SAS på med? :-/

Min flight nästa vecka (som uppenbarligen är inställd) ligger fortfarande kvar i min app som om att den skulle avgå, jädrans tur man dubbelkollar allt.
Detta datum skall man ta med en gigantisk nypa salt.
 

Sullon

Medlem
Tråkigt. Precis när Japan har öppnat upp för turism på egen hand (om man bokar via japansk resebyrå). Fortfarande lite oklart vad som måste bokas via resebyrån då en del bara sålt ett tomt skal för ca 2000 kr och så bokar man allt själv.
 

Jonas C

Medlem
Tråkigt. Precis när Japan har öppnat upp för turism på egen hand (om man bokar via japansk resebyrå). Fortfarande lite oklart vad som måste bokas via resebyrån då en del bara sålt ett tomt skal för ca 2000 kr och så bokar man allt själv.
De säljer en "självguidad tour" vilket i praktiken endast är ett papper där resebyrån intygar att du reser runt på egen hand, bär mask och inte gör några dumheter i landet. Pappret använder du när du ska ansöka om visum på ambassaden. Enligt mig ett totalkorkat system som endast kan ses som en cash grab för researrangörerna.
 

bnr

Medlem
De säljer en "självguidad tour" vilket i praktiken endast är ett papper där resebyrån intygar att du reser runt på egen hand, bär mask och inte gör några dumheter i landet. Pappret använder du när du ska ansöka om visum på ambassaden. Enligt mig ett totalkorkat system som endast kan ses som en cash grab för researrangörerna.
Trodde att du, om någon, hade lite större förståelse för kulturella skillnader och varför vissa länder väljer att resonera som de gör.
Ur japanernas perspektiv så är det inte endast "en cash grab för researrangörerna".
 
Toppen