Senaste nytt

SAS skickar ut ändring om flyg på 2 minuter!?

Jo, man kan ju förstå dem ur den synvinkeln. Men om de åtminstonde kunde batcha upp notifieringarna. Ibland kan man ju få +5min ena dagen och -5min nästa dag.

Men visst, ska man välja så hellre många notifieringar än inga alls.

Det största problemet jag ser med notifieringarna är snarare innehållet. Jag skulle vilja att de i en enkel tabellform listar ursprungliga tider (kanske överstrukna för extra tydlighet) och ny tid jämte. Då slipper man få panik och börja gräva efter den gamla bokningsbekräftelse för att se vad som ändrats. Annars har jag inga problem med frekvensen på utskick eller annat kring det :)

Borde väl vara ett helautomatiskt system som ligger i bakgrunden.
Varje förändring triggar automatiskt en statusuppdatering, oavsett vad det är.
Som @Senator skrev. Spelar ingen roll vad man gör det blir ändå alltid fel

Det största problemet jag ser med notifieringarna är snarare innehållet. Jag skulle vilja att de i en enkel tabellform listar ursprungliga tider (kanske överstrukna för extra tydlighet) och ny tid jämte. Då slipper man få panik och börja gräva efter den gamla bokningsbekräftelse för att se vad som ändrats. Annars har jag inga problem med frekvensen på utskick eller annat kring det :)
Håller helt med om detta. Har fått dessa ett antal ggr när jag flög med SAS/United och UA ändrade tiderna med 5-10 min. Tror jag fick 3-4 st på samma resa med några minuters ändringar. När man läser dem på smartphones klipps ibland texten bort i kanterna och man ser inte hela innehållet. Kan få lite panik då och lugnar sig först när man sett den på en dator. Vore bra som @ekf skriver att de skrev den gamla tiden överstruken samt den nya, så det hade blivit överskådligare att se vad som har ändrats.

Japp, att mailen kan bli tydligare håller jag med. Men föredrar trots allt att få för mycket information jämfört med för lite, med vissa undantag... På FT finns det några exempel på bokningar i MMB som bara förvirrar alla inblandade där ett plan verkar inställt för att sedan dyka upp igen med samma nummer och samma tider...

Toppen