Thornado
Medlem
Det finns ju lite oklarheter här och där, men den största frågan med detta upplägg för mig är hur det kommer blir med anslutningar inom Europa på en longhaulbiljett bokad i Premium. Allting blir ju lite konstigt när det inte finns något som heter Premium inom Europa (icke-inrikes), åtminstone inte någon kabinklass eller biljettyp om det inte kombineras med longhaul (och kanske inte ens då).
Det rimligaste vore ju kanske att biljettypen fortfarande heter Premium, och ger tillgång till fast track och lounge på anslutningarna inom Europa, men man får resa i Economy-kabinen t.ex. ARN-CPH. Lite udda blir det ju dock om man flyger t.ex. LLA-ARN-CPH-JFK eftersom man då får sämst service på ARN-CPH (svårt att argumentera för att man inte ska få flyga i Premium på LLA-ARN när det finns en sådan kabin).
Alternativ 2 är ju att det inte blir någon direkt ändring motför hur det funkar idag och man får Business på anslutningar, men det anses väl med stor sannolikhet som för generöst.
Det rimligaste vore ju kanske att biljettypen fortfarande heter Premium, och ger tillgång till fast track och lounge på anslutningarna inom Europa, men man får resa i Economy-kabinen t.ex. ARN-CPH. Lite udda blir det ju dock om man flyger t.ex. LLA-ARN-CPH-JFK eftersom man då får sämst service på ARN-CPH (svårt att argumentera för att man inte ska få flyga i Premium på LLA-ARN när det finns en sådan kabin).
Alternativ 2 är ju att det inte blir någon direkt ändring motför hur det funkar idag och man får Business på anslutningar, men det anses väl med stor sannolikhet som för generöst.