Johannes Winberg
Medlem
Det är gott med 10 sidor rita gissa spring som en kollega till mig brukar säga 
Den stora skillnaden är nog just longhaul. Du får inte polaris med United om du flyger inrikes eller Kanada/Mexico. I air Canada signature kommer du inte ens in med en award i business, det måste vara betald biljett.Känns klart som trenden att flyga business-kabin (long haul) är det som ger de allra bästa business-loungerna. Enig med dig att det är osannolikt att SAS skulle göra detsamma på grund av sitt lilla long haul nätverk. En europeisk busness class skulle heller inte motivera det.
Har tänkt exakt samma sak. Vore det enda rimliga men fortfarande osannolikt. Troligen bara long haul-business i så fall.Motsvarande rimliga för sas vore kanske en Lounge efter passport i Köpenhamn, med access för business och pandion.
Har du på riktigt träffat någon med EBD genom enbart kortspend?Med tanke på att folk drar in EBD utan att behöva sätta foten på ett flyg så låter jag det vara osagt. En business inom Europa kommer det vara väldigt bra marginal på, vet inte om 2 kreditkort och några 100k spend motsvarar samma vinst.
Sant
Men oavsett vad vi drömmer om är det mest sannolika att det blir bara en "SAS Lounge" framöver, eftersom det finns ingen koncept på "Gold / Elite Plus" lounge inom Skyteam.
Delta är på väg att införa en speciell lounge för dem som åker long-haul Business (typ som United Polaris), men känns osannolikt att SAS skulle göra samma sak.
Så frågan är bara vem som får tillgång till "SAS Loungen" ifall SAS introducerar Business inom Europa.
De som åker i Business och de som har Gold / Elite Plus kommer säkert få tillgång.
Om Plus finns bara kvar på long-haul kan de kanske behålla tillgång också. Om Plus finns kvar även inom Europa känns det inte lika sannolikt, tycker jag. Men vi får se.
Men finns det inom SkyTeam-bolag för deras egna kunder inom det egna programmet? Dvs om en EBG åker ARN-LLA får man lounge, men ingen FlyingBlue/Plus/"C" får det?Det som inte heller finns inom Skyteam är loungetillgång för de som reser inrikes utan utrikesanslutning. Värt att tänka påminna sammanhanget.
Men finns det inom SkyTeam-bolag för deras egna kunder inom det egna programmet? Dvs om en EBG åker ARN-LLA får man lounge, men ingen FlyingBlue/Plus/"C" får det?
Japp. Underförstått menade jag bara longhaul business - satt kvar i dagens läge där business inte finns på annat än det. Trots trådens ämne.Har tänkt exakt samma sak. Vore det enda rimliga men fortfarande osannolikt. Troligen bara long haul-business i så fall.