SAS öppnar City Lounges?

tonton

New member
Inte hittat någon tråd om detta, så startar en ny.

@Jacob har tydligen besökt Grand Travel Award i Stockholm och lade upp på sin instagram följande texten:

"SAS VP Commercial Eivind Roald speaking at the Grand Travel Award revealing SAS is planning to open city lounges where travellers can work in the city during the day. Apparently the Stockolm one will be not very far from the Grand Hotel"

​Någon som vet något mer om detta? Vilka städer som är akutella? Låter ju onekligen intressant detta!

Edit: Länk till inlägget finns här Instagram

Ryktet gör gällande att den första av SAS City Lounges öppnar på måndag hos no18 (Birger Jarlsgatan 18) för diamond- och pandionmedlemmar.

Gratis inträde för SAS EuroBonus Diamond (antagligen för Pandion också) i samband med en SAS resa inom 24 timmar.

För andra tider kostar det 299 SEK per besök.

SAS skrev:NYHET!Möte i Stockholm? SAS City Lounge i samarbete med No 18 Office & Lounge, är en ny skön oas för dig som reser allra mest med oss, mitt i Stockholms city på Birger Jarlsgatan 18. SAS City Lounge är öppet vardagar kl. 9-17. Dit är du som är Diamantmedlem i SAS EuroBonus välkommen 24 timmar före eller efter din SAS-resa. Ta med dig en gäst och jobba effektivt i några timmar i en inspirerande miljö. Wifi, kaffe, te och receptionsservice ingår.Regler för entréavgifter till SAS City LoungeGratis inträde för EuroBonus Diamant-medlemmar i samband med SAS-resa. Entréavgiften övrig tid är 299 kr. Samma avgift gäller för medföljande gäster. Betalning kan ske med kort i den handhållna betalterminal som SAS tillhandahåller i receptionen. Gratis inträde för barn 0-2 år.Läs mer om No 18 Office & Lounge här.Klicka för att utvidga...
Lounger - SAS

Därmed har SAS gjort mig sugen på ett EBD //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji14.png

Stabilt med 24h efter ankomst. Det kommer användas flitigt!

Behöver Gästen att ha varit ute på resa också eller är det en helt vanlig människa man kan ta med sig?

Kan någon verifiera om Diamond på *A biljett kommer in? Troligen inte antar jag. Och fikautbudet är alkoholfritt?

bnr skrev:Haha boka en resa så löser jag det!Klicka för att utvidga...
Gå dit och berätta som det är, att du vill testa stället för att skriva en recension till oss andra nyfikna! Då släpper de säkert in dig!

Jag kan se att det här skulle kunna vara användbart i vissa fall, men vardagar 9-17 - vem är egentligen målgruppen?

Ska man till Stockholm på ett möte kanske det är trevligt att kunna stanna till där en stund innan om man kommer i god tid före sitt möte, men det förutsätter ju att ens möte är relativt nära Birger Jarlsgatan 18. På hemvägen ser jag ingen större vits med detta då jag hellre skulle åka ut till flygplatsen och se ifall jag kunde komma med ett tidigare flyg.

Dessutom, hade det inte varit rimligt att loungen förlades i närheten av Stockholm C, så att man enkelt kan ta sig mellan den och ARN?

Nu låter jag väldigt skeptisk, men det beror mest på att jag inte riktigt ser nyttan med detta och jag tycker att SAS kan göra bättre saker än sådana här "jippon".

Jag kan se om jag hinner dit en sväng i eftermiddag eller imorgon bitti för att kolla läget.

Jag håller med @agehall att öppettiderna borde begränsa dess nytta.

agehall skrev:Dessutom, hade det inte varit rimligt att loungen förlades i närheten av Stockholm C, så att man enkelt kan ta sig mellan den och ARN?Klicka för att utvidga...
Intressant nog verkar SAS samarbetspart ha planer på en liknande lounge just på Centralen. "Öppnar i april" står det på sajten fortfarande... Har inte sett den (och då springer jag på Centralen flera gånger i veckan).

agehall skrev:Jag kan se att det här skulle kunna vara användbart i vissa fall, men vardagar 9-17 - vem är egentligen målgruppen?Ska man till Stockholm på ett möte kanske det är trevligt att kunna stanna till där en stund innan om man kommer i god tid före sitt möte, men det förutsätter ju att ens möte är relativt nära Birger Jarlsgatan 18. På hemvägen ser jag ingen större vits med detta då jag hellre skulle åka ut till flygplatsen och se ifall jag kunde komma med ett tidigare flyg.Dessutom, hade det inte varit rimligt att loungen förlades i närheten av Stockholm C, så att man enkelt kan ta sig mellan den och ARN?Nu låter jag väldigt skeptisk, men det beror mest på att jag inte riktigt ser nyttan med detta och jag tycker att SAS kan göra bättre saker än sådana här "jippon".Klicka för att utvidga...
Ja, vi hade ungefär samma argument när Martin hade en liknande idé att öppna BC Stockholm City Lounge.

Intresserad av en Stockholm City Lounge? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det är nog ett första test så förhoppningsvis kommer det att utökas

Det som No 18 erbjuder är väl egentligen ett upphottat och modernare företagshotell. Framförallt genom att utöver traditionella arbetsplatser erbjuda mer kreativa miljöer i loungeanda. Det finns flera internationella inspirationskällor till dessa nya företagshotell som No 18, ett ex. Neuehouse i New York (NeueHouse is a home for the ambitious and curious ).

Att få möjlighet att arbeta i Stockholm i anslutning till möten är intressant, men även jag hade föredragit om den låg närmare Centralen/Arlanda Express.

Back