Senaste nytt

SAS lounge Arlanda gate E1

AJ94

Ny medlem
Hej alla!

Jag och familjen flyger ARN - BCN i sommar. Vi har köpt SAS Plus biljetter och funderar lite kring loungen på Arlanda. Ursäkta min okunnighet, men jag skulle behöva få lite klarhet i det som är oklart.

- Det står "Tillgång till lounge (om tillgängligt), kan vi alltså nekas inträde om det skulle vara fullt i loungen, eller vad är det som åsyftas?
- Vad kan vi förvänta oss njuta av i loungen? Det står "buffé och alkoholhaltiga drycker". Är det något varmt? Tycker ni man ska äta lunch på en av flygplatsens restauranger innan lounge-besöket?

Någon som har varit där i närtid och som kan ge lite insight i hur loungen är?

Något annat som är bra för oss att veta? Vi är lite novisar vad gäller lounge-besök.

Stort tack på förhand!
/AJ

Tillgång till lounge menas om det finns på flygplatsen som man reser ifrån med SAS. SAS plus ger endast tillträde till lounge från någon SAS-hub. D.v.s du får inte lounge från BCN. Man kan bli nekad tillträde om det är fullt, men jag har ALDRIG varit med om det. Det är inte mycket att hurra för matmässigt, det är typ kall pasta, sallad och lite småplock. Öl på tapp och enklare viner (i lounge som ingår i SAS plus). Jag hade ätit lunch i loungen och det som serveras ombord om du inte har AMEX platinum eller högre då du kan besöka Pontus AMEX lounge. Det är ingen lounge som är värd att åka ut lång tid innan för att besöka. 30 min-1 timme räcker gott och väl...

Skrev inte om familjen innebär barn eller inte men om det är det så skulle jag säga det är kanon jämfört med restaurang på flygplatsen. Beroende på ålder på barnen kan de fritt kan hämta läsk, chips och sånt. Finns också litet lekrum som passar för de minsta (1-5 typ).

Osäker på när ni köpte biljetterna men hur var det nu igen med loungebesök o biljetter köpte i Plus efter 1 april?
Skulle föreslå att ni besöker loungen först för att sedan eventuellt äta något på annan restaurang. Det är ingen buffe (på ARN SAS lounge) så som flera olikamåltider utan en varmrätt och så sallad till typ.Ibland hit och ibland miss. Mätt blir man oftast så länge man inte har förhoppningar om höga kulinariska upplevelser.
och om ni är fortsatt hungriga efter loungen - kom ihåg att då ni flyger Plus så kan jag tipsa familjen om att ni också faktiskt får vad ni vill ha från menyn ombord som Proteinbar, nötter, muffins, chips och godis - samt dryck - till alla utan extra kostnad. Plus den lunchlåda som faktiskt ingår… så på ett sätt eller annat blir ni mätta…
Tror lunchen börjar serveras kl 11 i loungen. Innan dess är det frukost (men med vin, öl etc).

På tal om lunchlådan i Plus, du behöver aktivt beställa barn måltid om det önskas. Ring SAS eller chatta för att lösa det. Barn måltiden på intra-europa plus är pasta, kyckling, gurk och morotstavar. Kall med ketchup. Dottern (4) äter det allt som oftast. Vanliga lådan kan ha ganska vuxna smaker.

Toppen