Senaste nytt

SAS legger ned Scanorama – Introduserer Scandinavian Traveler

Redaksjonen

Medlem
I november lanserer SAS et nytt redaksjonelt konsept, «Scandinavian Traveler» handler om å fornye inneholdet og gjøre det bredere og mer digitalt. Samtidig legges magasinet Scanorama ned. Reisen blir en sentral del i det nye konseptet, det som knytter innholdet sammen, på samme måte som det knytter passasjerene ombord sammen.

Scandinavian Traveler kommer til å bestå av et nytt ombordmagasin, webside, web-TV, nyhetsbrev og innhold i sosiale medier. Samtidig blir det et større fokus på de digitale kanalene.

– Vi har over 100 millioner besøk på vår hjemmeside hvert år og 80.000 mennesker som reiser med oss hver dag. For dem vil vi tilby innhold av høy kvalitet som inspirerer og gir kunnskap i de kanaler som passer best der og da, både før, under og etter reisen, sier Stefan Hedelius, markedssjef hos SAS.

Konseptet skal i følge Hedelius stimulere til lesing og inneholdsrikt materiale som skal spenne bredt, det blir en del av den nye markedsstrategien «We Are Travelers» som ble lansert tidligere denne uken. SAS kommer også til å øke takten og gjøre mer i flere kanaler. De anser også at det blir svært viktig å styrke det redaksjonelle innholdet.

Det nye redaksjonelle konseptet innebærer at SAS bytter byrå fra DG Communications til OTW Communications som fått oppdraget å skape og drive Scandinavian Traveler. Det blir en stor endring for mange, DG Communications har produsert Scanorama siden 1972, nå legges altså magasinet ned etter 42 år.

Les mer >>
 
Toppen