Senaste nytt

SAS Introducerar SAS Youth Go Light (Norden - USA)

SAS launches SAS Youth Go Light, connecting Nordic countries and the US from 31 October 2018. In addition, even lower prices are currently available on all classes of youth tickets. SAS Youth Tickets are always CO2-compensated.

Now, young travelers can choose to fly with cabin baggage only and enjoy even lower prices with SAS Youth Tickets.

On October 31st2018, SAS introduces ‘SAS Go Light’ for youth class tickets between the Nordic countries and the US.

SAS Youth Tickets, available to all travelers aged between 12 – 25, and including the new SAS Youth Go Light class, are always CO2-compensated, as part of SAS’ environmental and sustainability work.

– Many of our passengers, especially young travelers, make active choices to promote a sustainable development, while also being on a limited budget. SAS strives to use innovative solutions and new technology to make aviation more sustainable, says Lars Andersen Resare, Head of Environment and CSR for SAS.

SAS Youth Go Light is smart way to travel with SAS. Travelers can bring one cabin baggage and a small handbag or laptop bag on board.

SAS Youth Go Light is available on all SAS flights between Sweden, Denmark, Norway and Finland to New York, Chicago, Boston, Miami, Washington, Los Angeles and San Francisco. Flying to the US from Finland includes a connection in either Stockholm, Copenhagen or Oslo.

In addition, even lower prices are currently available on all classes of youth tickets. Young travelers can explore Scandinavia and Europe from only 399 SEK / 399 NOK / 299 DKK. This offer is valid on youth tickets booked by midnight on 29 October 2018, valid for travel between 8 December 2018 – 31 March 2019.

SAS introduces SAS Youth Go Light – SAS
 
Hmm, skeptisk till detta. Tror bara att nuvarande youth go kommer bli dyrare och att youth go light kommer kosta som gamla youth go.
Kollar man tex på en t/r till ARN-EWR så ser man att biljettpriset bara är 270, resten är skatter och avgifter, svårt att se hur Sas ska kapa ner det lilla biljettpriset ännu mer.
 

Attachments

  • Screenshot_20181024-134907_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20181024-134907_Samsung Internet.jpg
    33,7 KB · Visningar: 271
Hmm, skeptisk till detta. Tror bara att nuvarande youth go kommer bli dyrare och att youth go light kommer kosta som gamla youth go.
Kollar man tex på en t/r till ARN-EWR så ser man att biljettpriset bara är 270, resten är skatter och avgifter, svårt att se hur Sas ska kapa ner det lilla biljettpriset ännu mer.

Det är ju den mest rimliga gissningen, baserat på hur SAS gjort tidigare när man introducerat sina lågkostnadsalternativ.

Nya biljetterna sänks några tior, och de gamla höjs några hundralappar.
 
Låter väl som en bra affärsidé för sas, jag köper gladeligen ungdomsbiljett och betalar lite extra för väska. (Den lilla tid jag har kvar...)
 
Enda anledningen till att köpa ungdomsbiljetter nu för tiden om man bryr sig om status är om man tänker lägga plusgrade bud eller om man redan uppnått den nivå man siktar på.
 
Exakt. Efter 26 går livet utför har jag hört...
Hush - unge man! :)

Jag står fast vid tidigare ståndpunkt att de gamla youth biljetterna var för bra och jag är glad att man förändrar. Studenter kan gärna få flyga billigt, det gjorde jag själv en gång i tiden, men det är bra att poängintjäningen kraftigt justerats ned - Karthago bör förstöras...
 
Ooof, när den hårda verkligheten gör sig påmind :eek::D

På tal om hård verklighet, är det här intressant för @Tonton, eller har förändringen i intjäning gjort Youth tickets ointressanta?

Haha - Har ju faktiskt 2 år kvar innan min tid med ungdomsbiljetter är över. Till @Berglund glädje så är dock mitt frekventa resande med ungdomsbiljetter förbi. Utan poängintjäningen så ser jag inga anledningar till att vara lojal mot SAS vid resor i ekonomi (iaf på longhaul). Då tar mitt andra intresse vid istället - testa nya flygbolag och maximera nya rutter och flygplatser :). Om det är en GO-biljett eller en GO Light-biljett berör inte mig så mycket, då jag nästintill aldrig checkar in något bagage ändå.

Med det sagt så har jag två st t/r med SAS Ungdom innan jul. Min intjäningsperiod började 1 oktober och jag räknar med att ha dragit in cirka 75k-80k baspoäng innan december är slut. Med andra ord blir det ännu ett Diamondår för mig...

Vi får dock se hur det blir nästa år. Guld behåller jag väldigt enkelt, förutsatt att SAS inte gör några mer drastiska förändringar. Mitt största problem är dock att hitta en balans mellan revenuebiljetter och awardbiljetter. Har snart fyra 2-4-1-vouchers samt cirka 500k poäng på kontot - Jag måste spendera dessa innan redemptionskostnaderna ökar. Jobbiga problem :rolleyes:

Edit: Jag ska nog vara tydlig med att, även om jag tycker det är supertråkigt ur en egostisk synvinkel, förändringen är bra. Poäng per krona har varit allt för bra med SAS ungdomsbiljetter, vilket jag såklart verkligen har (ut-)nyttjat till max.
 
Toppen