Senaste nytt

SAS (Go! ) från Miami - vilken terminal och lounge?

lilydock

Medlem
Tjo!

Flyger en Vip Go från Miami (MIA) imorgon, men ser inte vilken terminal den avgår från och således inte heller vilken lounge jag kan chilla i. Har PP och Platinum, skulle gärna testa Centurion loungen, men den kanske är off?

Någon som vet vilken terminal SAS flyger från på MIA och/eller vilken lounge som inte bör missas (PP eller Platinum access)? Kan man röra sig mellan terminalerna airside?

Tack!
 

GOTBound

Medlem
Innan säkerhetskontrollerna kan du ned PP äta på AirMargaritaville, Corona Beach Club eller Vienna. Jag har för mig det är $28 för dig + $28 en gäst vilket räknas av på notan.

*A avgår från södra terminalen och då är det loungerna i concurse J; Avianca Sala, det finns en till PP lounge LATAM men där har PP access enbart mellan kl 12-15.

Du kommer inte åt Centurion loungen default, det finns en mikroskopisk chans att du släpps in i North terminalen även om ditt flyg inte avgår därifrån, frågan är om det värt att stå i kö till säkerhetskontrollen för att få ett ”nej”. Du behöver även passera säkerhetskontrollen till South terminal oavsett när du skall till avgångshallen för ditt flyg.

Du kan inte röra dig mellan terminalerna airside, enbart inom terminalen mellan de olika concurserna.

Jag rekommenderar att äta på någon av restaurangerna innan säkerhetskontrollen och sedan besöka Avianca loungen.

EK
 
Toppen